04 January 2010

1st day keje on 2010

hari ni 1st day keje in tahun 2010. ermm azam aku... untuk hari nih, meja keje aku alwayz kemas. heheheh tak bleh blah nyer azam.. dua hari nih, bleh la.. esok2 tak tau lagi.. alamak.. rasanya pokok kat meja aku tu.. lom tambah air.. ermm lupa. esok arr.. tu pun kalo ingat.

dalam kul 11 aku pi bilik ogie kat r&d,

aku: ada getah tak?
ogie : getah? nak wat per?
aku : nak ikat rambut.
432 : ikat rambut? (sambil tengok aku dgn muke pelik)
ogie : mana le ada getah kat sini
aku : ala.. apa2 jerr la yang boleh ikat rambut nih
432 : (sengih2)
ogie : pi la kat store kat sana ada le kot
aku : jauh la.. orang rasa nak pitam. kena ikat rambut gak. wire nih bleh tak ikat rambut?
432 : eehh boleh ke dgn wire?
aku : ni yang leceh.. rambut yang nak ikat dan tak serba tak kena..
ogie : ni ada benang nih.. pi ikat kalo bleh
aku : wokeh..

hari ni agak bz gak aarr isu pasal crystal lerr apa lagih. aku mula.. malas nak layan sebab part tu bukan dah under aku dah.. tapi dok kejar aku gak.. bila dah tuko board yang ada crystal dr contraves dgn stock yang ada kat ste, ermm ok. digital board tu pass. petang tu, aku dan hanum discuss nak hantar kat contraves. tapi walau apa pun mr adi kena la decide. sebab part ni, contraves yang purchase. so, dia kena purchase dari ste plak. tapi ste hanya ada stock 188 pcs jerr.

aku tak kasi hanum hantar kat contraves. sebabnya nanti apa2 hal ada la backup. part ni cam obsolete jerr... then petang tu aku gie jumpe mr adi, tanya pasal hal nih... dia plak ytanya aku balik .. ce mana nak wat, aku cadangkan bagi kat contravest sikit jerr dalam 50pcs tapi digital board tu kena hantar semula ke contraves untuk rework. aku tak kasi operator aku wat semua tu sebab ni part dari contraves. aku balik aarr ke tempat aku.. dalam masa 5 minit, mr adi datang plak tempat aku.. tanya balik pasal nih. loorr dia pun fenin la nih nak decide ce mana. aku ulang la semula apa yang dah aku decide, then dgn muka berkerut dia pun keluar dari IPAT room. tak tau ce mana keputusannya.. tapi esok aku kena pi tanya dia plak.. apa keputusan dia.. tapi aku rasa dia setuju dgn cadangan aku..

aku tak paham aarrr.. tak yah la ungkit banyak2 kali kalo tak ske.. then terlintas kat kepala aku tentang anak itik yang hodoh. semua orang menci...semua orang tak ske.. tak ske, tak ske
then bila anak itik tu bertuko jadi swan yang cantik lagi gebu.. semua orang suke dan di puja.
sebenarnya apa yang aku nak sampaikan nih??? ermm lu pikir arr sendiri... tapi tu arr realiti kehidupan..

sama tak dengan dinner aku malam nih.. mula2 cengginih rupa dia..
keladi putih.. yang ogie bawak balik dari kampung.. punya la tak menarik langsung. tapi dalam beberapa minit jerr bertuko jadi cengginih?
sedap tu keladi goreng. akusuke yang tanpa salut dengan tepung.. tak best. kalo letak garam jerr cam nih.. sedap. sejak kecik2 lagi kalo mak aku goreng keladi.. kalo ada tepung, aku buang tepung dia.. tak sedap. last2 mak aku goreng bogel jerr cengginih. sedap tu kalo makan panas2

pastu aku makan ni.. tapai pulut.. kalo kak norma tengok nih.. sure kena bebel nih...

errmm best hari ni dapat jumpe king today.. ptng tadi dapat sms cengginih..

king : u dun know how much i miss u
aku : u also dun know how much i miss u
king : how much?
aku : seposen aci tak?
king : haha aci jer

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment