05 January 2010

kantoi

hari ni pagi2 ni aktiviti aku, sebelum terlupa.. bagi air kat pokok aku. hehehehe.. kalo dah mula kecoh nanti, terus lupa. pokok aku pun dah subur.. memberikan oksigen pada aku.. besar jasanya nih..
pagi nih cam biasa aku meeting line radio. sekarang nih.. masalah kat test la plak.. parts semua dah ok dah.. ce mana nih.. boleh ke nak close 300 radios end of this month. perjalanan jauh lagi.. minggu ni aku target kalo tak ada aral melintang.. cukup la dalam 80 radios. 80/300 kalo exam pun kira fail taw.. wawawa rasa cam nak nangis jerrrpetang2 dah nak balik tadi kak siti bagi tau yang machine test watertightness bengong la plak.. huhuhu... test kat machine fail yang sangat tinggi bacaan seolah2 ada lubang 2mm. tapi bila pi rendam dalam air, pass la plak.. esok mau aku ber'tapa' kat line lagi nih.. ingatkan line dah smooth dah.. menci menci menci

hari ni seharian aku dok kat line cable.. mula pagi packing then petang stripping plak. tetiba hanum bagi tahu yang Mr Adi nak deliver this cable to thales tomorrow. semua dah siap.. cuma nak packing jer.. then aku ngan khairi menyinsing lengan packing cable nih.. cre277. sebenarnya next week baru nak hantar kalo ikut schedule. tapi tak perr aarr sama jerr lagi pun cable dah siap... anytime bleh ship.
tengah hari tu ni my lunch. agak2 ada rasa cam kambing tak? meriah dengan tumbuhan2 hijau.. kalo opah aku nampak.. ermm memang sah dia cakap aku cenggitu.. hehhehe...
hari ni.. cam nak nyanyi lagu Zee Avi banyak2 kali la plak..

Semalam I call you, you tak answer.
You kata you keluar pergi dinner.
You kata you keluar dengan kawan you.
But when I called Tommy he said it wasn't true.

So I drove my car pergi Damansara.
Tommy kata maybe you tengok bola.
Tapi bila I sampai you, you tak ada.
Lagilah I jadi gila.

So I called and called sampai you answer.
You kata sorry sayang tadi tak dengar.
My phone was on silent, I was at the gym.
Tapi latar belakang suara perempuan lain.

Sudahlah sayang, I don't believe you.
I've always known your words were never true.
Why am I with you, I pun tak tahu.
No wonderlah my friends pun tak suka you.

So I guess that's the end of our story.
Akhir kata she accepted his apology.
Tapi last last kita dapat tahu she was cheating too.
With her ex boyfriend's best friend - Tommy.
Kantoi


ermm Allah swt tu nak tunjuk kat aku.. aku yang tengok sendiri, bukannya orang len yang bagi tau kat aku. terang lagi jelas.. tak yah suluh2. lampu kalimantang kat opis ni dah cukup terang. pelik kan.. kalo berselisih, jarang nak bertegur.. muke pun masam2 kelat jer... tapi rupa-rupanya dia sayang kat kite.. perjalanan kehidupan kite.. diikuti.. di hayati dalam diam2 tak sangka betul.. ermm sejak bila yer... rasa terharu sangat.. tapi sejak bila ya... ermm wat susah2 jerr.. duit kecik pun tak de nak kasi nih.. ermm apatah lagi duit besar... kikiki... ermm best kan ada orang sayang kat kita.

bos aku kelakar betul n tak aci.. nak mengelat.. dia panggil aku..

bos : sy ada new task untuk ina
aku : task apa plak nih? yang dok ada pun tak larat dah
bos : hehe tak de la.. ni ha.. nak kasi nih (dia tunjuk aku nyer BOM)
aku : (aku ambil BOM sambil wat muke blurr, tak kan bg BOM new task plak???)
bos : bila ina nak bagi tau yang lagi 2 orang tu, kontrak tak sambung?
aku : eehh ina ke kena bagi tau? (wat muke tak puas ati) tu nak ngelat arr tu.. ina mana ada perkataan nak cakap dgn diorang
bos : (sengih2 kat depan aku)
aku : (kat dalam hati aku cakap.. aiisseeyy bos aku nih.. senang2 jerr nak bagi task yang begitu mencabar kat aku)
bos : (dok sengih2 tak abis lagi)
aku : tak pe la be profesional. mau tak mau kena cakap gak. diaorang kena tau. nanti kita meeting sesama. tapi ina kena cari perkataan yang seswai aarr (perrghh cam poyo jerr aku berkata2)
bos : ok nanti kita jumpe sesama
aku : nanti ina pk perkataan apa yang seswai.. ermm cam tak de perkataan jerr

aarrgghh susahnya.. tengok la nanti, last2 aku gak kena cakap. entah la.. aku bukan tak nak tolong, tapi tak tertolong. macam2 peluang dah bagi tapi still tak boleh jugak.. habis tu.. nak wat ce mana....

masa dok sibuk2 kat cable line, sorang akak tu cakap cengginih kat aku 'ina nanti potong cable yang dalam kotak nih' perrgghh. dalam hati aku &@#*& speechless. bukan aku nak berkira tapi agak2 aarr. cam la aku free. bukan bermakna aku nih engineer tak leh wat sesemua tu... no.. bukan susah pun kalo nak wat sendiri.. ni dgn mesin pun takut.. kita yang handle dia.. bukan mesin beso pun. dah banyak kali aku bagi tau.. dah banyak kali ajar. adakah aku ni.. tak de tokoh nak ngajo?? sebab student tak reti2.. hahaha.. tapi susah nak ajo kalo orang yang tak nak dirinya di ajor... adakah bermakna kurang ajo? bila aku suruh jerr siap angkat tangan dua2 belah cam nih then cakap takoooooot.. adoi.. sampai bila2 pun kalo cam nih nyer cara.. agak2 angin tak aku???.. bukan baru masuk keje sehari dua.. ermm sebab sikap cam nih la aku tak renew kontrak.. peluang dah bagi.. tapi tak nak improve.. ce mana orang lain nak tolong kalo diri sendiri tak nak tolong diri sendiri?? ha.. ce mana tu??? lu pikir la sendiri. tapi aku plak tersepit nih.. ce mana nak bagi tau kontrak tak sambung.. aarrggghhhh rasa tak sampai hati. bos aku awal2 lagi dah nak ngelat... hasilnya aku bukan jadi operator, tapi rasa cam buruh kasar plak bila kena potong 400pcs cable rg142b.

petang ni gaduh2 manja dengan fendi. dari pagi tadi tah apa2 dok jeling2 aku.. cam poyo jerr.. ala nak ngorat cakap jerr.. tak yah jeling2 cam budak skul. saploh kali aku lalu tepi dia, saploh kali dia dok jeling2 aku.. then siap hulur2 kaki lagi.. last2 aku pijak jerr kaki dia.. ngade2 heheh padan muke.. usik lagi orang. then petang ni tetiba dia panggil aku baby.. poyo giler.. adakah sebab aku adakah aku nih comei cam baby?? pehh tak hengat.. perasan.. perkataan di ulangi.. comei cam baby??

semalam king tanya aku, kenapa bila end of entry ada lirik lagu?? ermm kenapa errkk.. sebabnya.. sometimes aku tak dapat nak luahkan dengan perkataan apa yang aku rasai.. so, dengan lagulah aku menzahirkan apa yang aku rasai...
ku serah cinta ini

Kuserah segala ketentuan

Biarlah masa yang berbicara

Di pangku wajah yang layu

Dan aku telah jemu


Aku tidak mahu berpaling

Pada yang mengganggu dan menggugat

Sapanya meletihkan diri

Hadirnya mengundang penat


Telah kuserah cinta ini

Bukan lagi pada manusia

Kerana cinta martabat itu

Bersalut segunung kepalsuan

Dan kepuraan


Aku semakin tidak peduli

Apa yang mahu akan terjadi

Kerana gerak dan tindakanku

Mahu bebas dari masalah


Aku adalah aku sekarang

Biar terbuang tetap berjuang

Akan kuserah jiwa ini

Sepenuh hati dalam perjuangan

Aku adalah aku yang berjuang..



mood aku cukup baik today. happy sepanjang hari walau agak bz kat line. tapi skrg nih tak sama.. mood tu terus tuko 200% jadi sedih. 5 vs 2 ? it's not fair

....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. pokok tak elok duk terperap dalam opis.. sebab kalu pokok tak dapat nengok matahari, pokok akan serap oksigen untuk terus hidup.

    Oleh itu bebaskan lah pokok tu ke alam fitrahnya..

    ReplyDelete
  2. cantik aa tulisan kat whiteboard tu....straight..

    ReplyDelete