28 January 2010

blog

Hari ni aku terpikir, kenapa aku suke merayau2 baca blog orang? Pesal errkk tah.. saje jerr.. ada jugak blog yang aku dok layan. ada blog yang aku baca, saje jerr tanpa tujuan apa pun. ada juga yang aku dapat resepi. ada juga yang aku baca novel kat blog tu. ada juga yang aku dapat mp3 or lirik lagu. ada juga yang aku dapat pics dan ada juga aku sekadar menziarahi jer.. adakah untuk nak mengisi masa lapang? Ermm tak jugak kot. Sebabnya kadang2 time bz2 pun melangut baca blog aka diary orang len. hehehhe.. Apa yang bestnya? Tah aarr tak taw.. cam tu la jugak kot orang yang baca blog aka diary aku nih..

jom check kenapa orang baca blog aku?

i. saja2 mengisi masa lapang

ii. dah tahu nak wat mende, layan jerr la

iii. nak tahu apa yang berlaku dlm hidup aku

iv. nak tahu yang entry aku kali ni ada kena mengena tak ngan dia

  1. i dan ii
  2. i, ii dan iii
  3. ii dan iii
  4. semua di atas

cam quiz kat fesbuk la plak. Hehehehe. Walau apa pun setiap yang baca blog ni, ada tujuan masing2. whatever. ermm ada aku kesah?

Malam ni tak ada aktiviti... kepala masih lagi pusing2. tapi lom kronik. layan jerr la apa yang patut. sebenarnya bukannya tak de apa nak wat.. bunga achik lom siap okeh! Ala.. mahmood lari aarr nak wat sumer2 tu… nanti aarr.. lambat lagi pun ada lagi dekat 3 week. Achik pun lom tanya dah siap ke lom. So, ok arr… masih ada masa...

pagi tadi aku bosan2 kat opis, then sempat lagi cari new font. sempat lagi tu rasa bosan2 dalam dok bz2. ilek arr yang penting smart. kan kan kan. yerr la tu.. nak cover. ni aarr font2 yang aku sempat cari pagi tadi. nanti kalo aku nak wat card ke.. apa yang yang related.. boleh jerr guna font2 nih..

kepala masih lagi pening arrr.. rasa badan tak sedap jerr.. macam demam jerr nih. tapi rasa nak masak. tak de la lapo sangat. tapi lapo gak arr.. tapi memang nak masak, ermm tak kira nak masak apa pun okeh!. kak norma lom balik dr teganu. aku ngan ogie jerr ada. kalo kak norma ada, aku confirm malam ni masak nasi. mula2 cadang nak masak nasi gak.. tadi kak faridah kasi sayor. ada petola, timun, cili besar, cili padi, tomato dan ermm ada la beberapa jenis lagi sayor. baik kan jiran aku... tengkiu, tengkiu

ni aarr aku masak untuk dinner. aku cari2 jumpe separuh lagi spinach fettucini. errmm ok jerr la.. aku malas nak letak sayo berdaun. nanti jadi lembik dan tak cantik. sebab kecut or layu kena bahang api. ermm tetiba ada cili kan? ogie : ooowwhh mentang2 la cili mak din kasi, terus jerr jadi accessories. walaupun masa makan kuis ketepi.
aku : dah ada letak jerr la. cili tu pedas maa.
ogie : selama ni, ada jerr cili, tapi pesal tak letak?
aku : masa tu dah letak lada sulah. ermm dah pedas
ogie : elleh mak din nyer pasal arr tu...
aku : yang ni letak lada sulah sikit jer
ogie : yerr lah bakal mak mertua bagi kan..
aku : apa plak. tu mak mima la..
ogie : mak mima bukan mak din jugak?
aku : apa ni.. pasal cili jerr kan...
ogie : saje jerr test
aku : cepuk laju2 nak?

kalo aku yang menghidangkan makanan, aku akan guna pinggan kecik dan melangkung. tapi kalo untuk diorang, guna pinggan beso. hehehe. selalu kak norma tak puas ati.. kalo aku hidangkan kat dia pinggan besar. set pinggan ni, cukup jerr. tapi aku selalu pilih pinggan kecik. kak norma cakap aku psaiko dia bila bagi pinggan besar sebab selalu nampak macam sikit jerr.. tapi aku selalu jawab, akak.. kan boleh tambah dan boleh kurangkan? your choice.

tetiba teringat plak yang aku belum dapat jawapan lagi. petang tadi, aku tanya king satu soalan. ermm soalan yang simple jerr, tapi kena explain punya la lama. siap kena bagi contoh lagi.. jadi panjang berjela. padahal simple jerr masa-elahnya.. tapi sampai kesudah lom dapat jawapan. hinggalah tika dan saat ini.

errmm kepala aku makin sakit ni.. kena tido dulu arr.. walau tak ngantok, tapi kena paksa mata tido. kalo tak esok may be melarat plak. mudah2an esok dah sihat.









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment