11 January 2010

bz tahap dewa

hari ni.. seperti yang di jangka memang bz tahap dewa. sangat2 bz.. sepanjang hari aku dok kat production. macam2 aku buat. pagi2 tadi masa meeting production, banyak juga input dari mr adi & megat. ISO audit next week.

pagi tadi aku panggil kak siti, kk, mr adi, megat, hanum & EB meeting pasal radio TRC5103. memang sangat2 di tahap kritikal. RF board problem. last week benches yang ada problem. tapi hari ni output masih lagi slow sangat2. memang tak memberansangkan langsung. bukan salah tester sebab board ni memang susah nak test lambat. sejam lebih untuk 1 board. kalo OT pun macam mustahil jerr untuk di capai.. 200 radios dalam masa 2 minggu. macam tak masuk akal. sejarah yang dulu2 50 radios dalam masa sebulan. pulak tu radio ada masalah display selepas kuar dari BIT. aarrgghh macam2 masalah sedang melanda nih... risau maaa....

line cable plak, tak kurang kritikal jugak.. dengan backshell yang tak sampai2.. tah la.. masing2 tak nak mengaku.. ermm kalo ngaku pun lead time 3 month. delivery date sama macam radio... sama2 kritikal.. dua-dua line aku tengah kritikal dia nyer output. bukan masalah tenaga kerja, tapi masalah material & test.

bos aku, today, memang tahu yang aku ni bz tahap gaban.. dia suruh aku update pasal cable sebelah pagi.. then bila dia tengok aku macam tak cukup kaki tanya, dia cakap.. ermm tak perr la dia boleh updatekan.. wahh masa tu aku rasa cam nak lompat tinggi2 jerr.. tengs! tengs!.. bestnya... ciri2 bos yang baik.. taw.. sesapa yang jadi bos tu, contohilah bos aku..

pelik kan kalo di ikutkan umo, memang dah matured. tapi perangai tak matured langsung.. dia sendiri yang salah faham & berburuk sangka. macam bagus.. bagus la kalo cam tu kekalkan okeh.. tapi make sure ada improvement.. jangan dok takat tuuuuuuu jerr... today is the last day.. lepas ni mulai esok, ermmm sorry ok.. seolah2 aku plak yang bersalah...

aku balik umah ada la dalam pukul 6.50pm. then tengok jerr kat atas meja.. ermm banyak giler sayo.. ermm dah tau.. ni mesti pak ndak yang kasi. memang tepat jangkaan aku. banyak giler.. berjenis2 sayur-sayuran.. alhamdulillah rezeki jangan di tolak. then kak norma request masak asam pedas keladi. rasanya lama giler tak masak nih... kalo masak pun ada la dalam tujuh or lapan tahun yang lepas.. lama giler tu.. mujur masih ingat ce mana nak masak.. biasa la.. kat kampung kan banyak keladi.. kat bandar jerr jarang nak jumpe walaupun kat paso...



dulu, masa aku kecik2 aku memang pantang jumpe pokok keladi... kalo ada siap aarr dengan buluh sebatang.. then aku libaskan ala swing arrr pada batang pokok keladi.. maka, berterbanganlah daun keladi melayang di udara.. perrgghh best.. cam penggal kepala la plak.. hasilnya semua pokok keladi mak aku hanya tinggal batang jer.. bila mak tengok... errmmm apa lagi.. macam bertih jagung arr pot pet pot pet..kena la marah.. mujur mak aku tak swing plak buluh tu pada aku.. ermm kalo tak naya .. jerrr

lepas tu aku goreng kangkung ni... ermm aku lebih suke kangkung yang spesis ni.. kangkung kampung.. bukan kangkung yang selalu dapat kat paso tu yang akar serabut2 tu....pucuk dia lebih sedap rasanya kalo di buat sayur kalo nak di bandingkan dengan yang akar serabut2 tu.. aku goreng kangkung ni dengan belacan jerr..
kalo nak cari lauk.. ermm memang aku tak masak pun. malam ni aku vegetarian. hehehhee.. sesekali.. tapi kak norma.. dia cari nasi jugak.. dan ikan goreng.

lepas makan kak norma ajak aku teman dia pi ampang. aku plak bukan ada mende pun nak wat.. so.. join jerr la.. kejap jerr gie.. . someone call me.. ermm terkejut gak bila dapat call time2 cam nih.. .. kelakarnya bila aku suruh dia tanya soalan aku keluar dengan sape.. dan-dan tu jawab nak pancitkan tyre kete aku. punya la.... sampai tak menyiasat langsung. tapi tak sampai 3 saat dah tanya aku yang aku kuar dengan sape... kikikiki kan dah agak dah....

balik tu.. layan citer ahmad albab.. tengok sepuluh kali lagi pun ok cerita ni.. then baru aku sedar yang betapa pentingnya garam dan gula dalam kehidupan manusia ni melebihi dari segalanya.. biar tak berharta tapi ada garam & gula.. barulah bahagia.. let say orang paling kaya kat malaysia ni... punya harta benda, emas permata dan bla bla bla.. yang banyak giler... tapi time makan jer.. makanan tu tawar tak de rasa apa2 pun.. taste less. makanan tu hanya indah di pandangan mata jer... weeeiii tension oooo. nikmat makan tu akan serta merta hilang.. bengang serta merta.. tapi kalo orang tu hanya ada rm2 jerr dalam poket dia, then dapat makan yang secukup rasa, walaupun sikit, wahh nikmatnya... makan keropok sambil melayan ahmad albab..

tercipta untuk ku _ungu


menatap indahnya senyuman diwajahmu

membuat ku terdiam dan terpaku

mengerti akan hadirnya cinta terindah

saat kau peluk mesra tubuhku


banyak kata

yang tak mampu kuungkapkan

kepada dirimu

aku ingin engkau slalu

hadir dan temani aku

disetiap langkah

yang meyakiniku

kau tercipta untukku

sepanjang hidupku


aku ingin engkau slalu

hadir dan temani aku

disetiap langkah

yang meyakiniku

kau tercipta untukku

meski waktu akan mampu

memanggil seluruh ragaku


ku ingin kau tau

kuslalu milikmu

yang mencintaimu

sepanjang hidupku

aku ingin engkau slalu

hadir dan temani aku

disetiap langkah

yang meyakiniku

kau tercipta untukku


meski waktu akan mampu

memanggil seluruh ragaku

ku ingin kau tau

kuslalu milikmu

yang mencintaimu



....from kekwa22 with love....

1 comment:

  1. tp, pokcik rasa.. org yg dh kaya raya ni.. x perlu garam ngan gula lagi kot.. coz they all smua byk yg kena high blood & diabetes..
    hehehe

    ReplyDelete