02 January 2010

pelik tapi benar...

Pagi ni.. pukul 7.30am aku ngan kak norma dah ada kat tasik titiwangsa. ramai juge orang. bajet tadi tak de orang sangat sebab public holiday. pagi ni memang cerah.. pemandangan yang cantik. udara yang segar.. may be esok pun ramai juge.. sempena cuti sekolah lom lagi berakhir..
balik dari tasik, singgah beli makanan untuk breakfast. aku masuk opis kejap. akak2 line cable ot hari ni.Din plak tukang test. aku pi.. saje jerr memeriahkan keadaan. sebelum tu aku siap declare lagi yang aku nih lom mandi, baru balik jogging then busyuk. hehheeh... gelak kak aya.. dia terus tanya tak pi beli ikan ke? aku jawab tak.. kak aya cakap, kalo aku beli ikan lagi aarr bau aku semerbak.. ceh akak aya sempat kenakan aku.. sebabnya hari tu aku jumpe dia kat pasar...

aku suke menyakat akak2 nih.. then dengar masalah2 diorang.. wat kelakar jer.. bila kak aya citer pasal sms. then aku cakap.. ok lah aku nak wat law baru.. masa keje tak leh sms. tapi kalo aku dok kat line, aku leh sms. orang len tak leh.. hahhaha ce mana, aci tak? kak odah bantai gelak kat aku... ooo dia boleh.. kita orang tak leh.. ermm tak de maknanya aku nak wat cenggitu.. mau kecoh satu malaysia... tah apa2 nyer law.. janji target untuk on that day dapat di laksanakan, tanpa ot, nak sms dari pagi sampai petang pun tak per.. tapi agak2 aarr.. yang aku pelik tu.. kalo aku ada kat line.. ermm tak de la plak dia dok sms. pelik2.. ke cover pada aku?

lepas balik dari opis, baru la bfast yang di beli tadi. errmm menu aku pagi nih adalah nasi kerabu. errmm sedap. not bad. lepas dah kenyang.. apa lagi.. sesi melalak... hahahaa sajer nak men'sumbang'kan lagu.. bila dah penat baru aarr buke kedai dobi. lewat sikit pagi nih.

lepas tu dapat la sms.. ermm cam tak caya jerr.. orang punya la teringat kat dia.. bestnya bila dia call aku.. wah.. best nyerr. terubat rindu, aku terus tido.. ngantok giler..

bangun jerr tido, errmm tak lapo tapi rasa nak makan... time tu dah bukul 2pm. errmm apa lagi.. masuk dapo arrr.. ni jerr la yang menjadi rezeki aku petang nih.. sotong goreng & sup sayo. campo macam2 ada. meriah.
lepas makan, aku layan citer nih.. wah best tu.. kalo semua dah robot.. rasa cam tak best la plak. tak ori. the feeling not a same. tapi best citer ni..
lepas aku tengok citer nih.. apa lagi.. terus aku tido.. sedar2 angah dah ada dalam bilik aku.. then aku terus sambung tido.. mata tak leh celik langsung. pukul 5.30pm baru aku bangun.. laloq lagi.. then rasa mata tak leh nak celik.. aku pun tak tahu pesal tah aku nih.. biasanya kalo cenggini aku sakit jerr.. or demam. tapi aku ok jer.. sihat walafiat nih. alhamdulillah. lepas asar aku buka sebiji buah ni.. cempedak arrr.. makan cenggitu jer.. malas nak goreng. masalahnya makan lagi... kenapa dengan aku nih.. ???
petang tu aku bosan giler.. mula aku ajak angah pi pasal malam. ermm then kansel sebab kalo aku pi pasar malam nih.. maknanya beli makanan la lagi.. gilerr apa aku nih ari nih.. then mata aku nih.. ngantok jer... kenapa tah dgn aku nih..

nak kuar.. aku tak tau nak pi mana.. nak gie jj tak de mende yang di cari.. nak beli barang dapo.. ermm cam tak de apa yang perlu di beli.. apa erkk nak wat.. pelik la.. pantang jumpe bantal jerr.. terus aku tido.. then aku decide, kalo ada sape ajak aku kuar malam nih, aku kuar jerr.. may be sebab bosan kot..

lepas jer maghrib berbalas sms cenggini,
dia : jom pi alamanda
aku : skrg?
dia : kul 9
aku : dgn sape lagi?
dia : otw gie tgok mak kat putrajaya. sorang
aku : dtg mines bleh tak? orang gagap aarr putrajaya

then dia tanya gagap tu apa? hish.. gagap tu tak expert la.. kalo ada ogie tak perr sebab dia selalu jadi gps kalo nak pi putrajaya.

last2 decide gie bangi. hehehe.. rasa cam mimpi jerr nak jumpe malam nih.. dah le aku nih mamai2 hari ni.. aarrgghh pelik tapi benar. tapi seriusly.. aku rasa cam mimpi giler betul.. tak pernah bajet pun bleh jumpe malam... tu arr kekadang yang imposible.. leh jadi posible.. tapi kalo tuhan mengizinkan..nothing imposible.. ermm ce mana tu... adoiiii. tapi still rasa cam mimpi..

sampai bangi gie d'limau nipis. kalo gie kat sini, ermm yang nih tak leh miss. sanggup datang dari keramat semata2 nak pekena air nih pun biasa... hehehhe. sedap tau.. cuba arr rasa.. best..
am i dreaming tonight? rasa cam tak.. dah lama betul tak kuar malam.. malam nih plak.. tu.. aarrgghh rasa cam tak masuk akal jerr... ermm malas dah pikir.. biar aarr...
ermm terubat rindu... then ada orang tu cakap malam ni dia tido tutup muka dengan bantal. hahaha sebab tido sambil senyum... kelako..
rindu serindu rindunya...

....from kekwa22 with love....

1 comment: