11 February 2010

1st day @kampung

Hari ni nak balik kampong. Ye ye. Nak balik kampong. Semua barang2 dah siap sedia dah. Cuma nak masuk dalam kete jer... tapi kena tunggu angah datang dulu.

Pagi ni masuk opis. Masuk opis dengan 2 tujuan. Satu nak pastikan yang aku nyer radio status dan aku nak wat 2 ECR regarding Audio board & LKP board. Alhamdulillah, syukur bila radio close set dah mencapai 300 pagi ni. Akulah orang yang paling happy. Yes yes yes. Kebetulan masa aku ada kat production, mr adi dan Dominique ada. Mr adi pun happy. Sebab dia memang tahu cabaran2 untuk M2 ni. Tapi tak semestinya board dah stabil. Sebenarnya M3 lagi lagi hebat cabaran. Sebab board dari contrives lagi macam2 hal. Ada yang masih belum settle. M3 kan deliver pada April ni, lagi 300pcs. So, ina – fighting!.


Kul 10 aku dah gerak dari KL ke kg. Jalan lengang jer today. Ni yang bosan nih... kalo kat KL, aku leh potong sama itu Ferrari.. err sebab jalan jammed. Tapi kalo kat highway, dia plak yang tak dan dan nak potong aku. Cisss...

Sampai umah kul 1 lebih, diorang tengah makan. Aku pun join aarr sekali. Mana ada breakfast lagi. Kat umah ada opah ngan moyang serta mak. Achik dah sampai pukul 10 lagi tadi. Adik dah keje kat nibong tebal. orang dok sibuk makan achik dok sibuk kaler dia nyer drawing.. banyak plak tu.. dia cakap kalo tak kaler hari ni, nanti tak sempat nak hantar.

Petang tadi aku nyakat opah aku. Sampai merajuk2 dia. Hehehhehe... sekali sekala. Dia pesan kat angah supaya ada bauhulu ikan yang beso.

Opah : ada tak bawak balik baulu?

Aku : nak buat apa?

Opah : nak letak dalam bekas la

Aku : apa opah ni.. mana ada orang letak dalam bekas lagi.. tu dulu2 jerr. Tak nak arr

Opah : kalo tak de yang dulu, mana nak datang yang sekarang..

Aku : ala.. opah ni.. orang tak makan dah.. (sambil aku tengok muka opah aku yang masam, then aku terus jerr gi ke depan. Join achik dok kaler dia nyer drawing. Dah tak join diorang kat dapo)

Dalam 10 minit, aku datang la balik dapo.. then aku buke la satu bekas plastic sebelah opah jer.. dia tengok jerr apa yang aku buat. Tada... baulu yang opah nak sangat tu.. senyum lebar opah. Tadi masam giler.. moyang cakap, opah dah merajuk dah. Hahhahahah. Mujur opah tak buke plastic tu siap2. Kalo tak dah kantoi dulu.

Petang tu dalam kul 5, aku gie hantar moyang balik umah anak dia. Then pi soping. Banyak giler soping.. barang2 nak masak esok lusa dan seterusnya. Sebabnya nanti bila dah ramai2 tak cukup plak makanan. Hehheeh..

ni pemandangan tatkala azan berkumandang. aku sengaja menikmati pemandangan time2 senja kat belakang umah. sawah padi yang kering kontang. baru lepas di bajak.. bila masuk air.. baru mak akan tabur biji padi.

ni pulak.. mulanya aku ingat project abang lim. sebab dia ada bagi tau dia nak tanam serai. tepi umah aku. tapi bila aku tanya abang lim, dia cakap jiran depan umah mak aku yang wat project tepi umah aku.. aci tak?







....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment