18 February 2010

mahmood lari...

hari ni, masuk opis dgn blur2.. tak tau yang mana satu nak mula. banyak giler email2 yang nak kena respon.

meeting dgn SAP. melinex, melinex melinex. tak abis2.. aku wat kesimpulan cam nih. supplier dia tipu diorang, & diorang tipu kitaorang.. kan kan kan. tapi kantoi kat kitaorang sebab tak lepas temperature. logic nya, mana ada supplier berani tak ikut specs? kalo tak masuk BIT mmg tak leh detect. adoi.. hai.. bulan dua dah nak abis. hujung bulan 4 nak antar lagi 300 radio. baru siap 2 biji. next week baru nak meeting dgn dia nyer supplier. baru nak confirm material. pastu next weeknya.. baru nak cuba try test. minggu ke 3 bulan march baru nak confirm. tu pun kalo confirm. err bila diorang nak wat production utk ste? bila plak nak pasang kat front panel. bila plak nak wat BIT? cerr citer skit. nampak gaya cam awal bulan 4 baru boleh assemble radio... tu satu hal.. yang board2 lain plak?.. sesungguhnya M3 lagi hebat dari M2.

sekarang ni tengah masalah dengan backshell. hari khamis last week ada 55 biji. memang cukup arr untuk assemble 53 pcs cable. tapi hari ni cuma ada 47 biji jer.. mano poie aarr... pueh den kiro. khairi pun samo. tapi tak cukop2 jua. den dah investigate kek r&d, kot2 ado yang panjang tangan. tapi tak do sapo ngaku.. mano poie nya backshell den.. hua hua hua. next week dah nak FAT. nak order baru 8 week lead time. ce mano den nak buek ni. pls help me...

ita bagi aku ni,.. ye ye dapat ang pow. sebenarnya aku dah nampak dah kat bilik mr adi last week. banyak tu kat atas meja dia. time tu aku tengok dia dok masukkan dalam sampul.
sepanjang hari ni aku teringat kat mak wah kat kg. ce mana la dia. hope sakit mata dia tak teruk. mak wah bukan sakit mata yang dok selalu orang kena sebab virus. tapi ni sakit mata yang selaput mata jadi tebal. banyak cecair. gie klinik tapi tak baik2 jugak. sampai pandangan pun jadi kabur. dah la kat kampung mak wah dgn syafiq jer. mana nak layan si syafiq lagi. mana nak wat keje2 umah lagi. aku memang rasa.. err bukan rasa tapi marah dgn ayah usop.

mak wah sakit, dia bawak lari yus balik umah mak dia sampai tak balik2 umah. berhari-hari. tak balik langsung dgn dia-dia sekali. time ni le nak wat perangai. adoiiii.. memang la bukan 1st time dia wat perangai.. tapi agak2 la.. nak kata muda, dah tua... ce mana la mak wah handle sensorang kat kg. kesian dia.

sepatutnya ada suami, dapat meringankan beban isteri, tapi err rasanya menyusahkan ada la.. menyusahkan hati dan perasaan. sebabnya.. mak wah sure dok pikir yus tu, ok ke, tak ok ke.. kalo kena pukul ce mana? aku memang tak suke kalo ayah usop pukul yus. mak aku pun tak suka. opah ngan mak wah tak terkata apa. nak wat ce mana... mak wah boleh peluk yus jerr la. teruk giler kalo pukul yus. tak seswai dengan umo budak tu yang baru 6 tahun. bukan sebab aku tak pernah kena pukul dgn ayah, tapi agak2 la. nak bunuh ke apa. biasa la budak 5 & 6 tahun kalo nakal. kalo tak nakal tak nama budak2 arr.. err orang tua pun nakal gak. kali ni, bawa lari sorang jer.. sebelum ni, bawa dua2 sekali. opah yang dok kat umah aku pun risau & rungsing. yerr la.. walau pun mak wah tu adik tiri mak, tapi adik-beradik maa... sampai aku pun terbawa2 balik kl. may be dalam mood kat kg lagi.

man pun tak terkata apa. serba tak kena. tu, ayah tiri dia. anak tu.. anak dia. yus & syafiq adik2 tiri. mak wah pun tak tau nak wat apa dah. opah as a orang tua, rungsing aarr. man memang sayang adik2 dia. aku? memang aarr sayang diorang. yang tu jerr la dok ada kalo aku balik umah opah. kalo aku menyakat pun paling kurang, nangis jer... tak de le lebih. diorang berdua ni suke kek coklat aku. kalo aku buatkan untuk diorang... sekali makan boleh habis separuh. kalo dah abis, siap suruh aku buatkan berkali2. bila diorang suke makan, aku pun layan jerr la. seronok maa.. entah la..

pagi tadi cik na call aku. tanya no phone mak. aku tau ni sure cari opah. pantang opah dok lama skit kat umah mak aku. tak boleh tengok opah aku senang skit. aku tau arr dia pun ada masalah. sumer orang ada masalah. tapi biar la opah tu lepaklama skit kat umah mak aku tu.. nanti lagi rungsing opah aku tu. nanti kalo dia rungsing, tak leh tido cam malam tu. sampai pukul 3 pagi tido lagi. mujur aku pun lom tido, boleh arr layan opah berbual. kenapa aku tak tido lagi errkk time tu? eerr... oowhh sebab aku miss king. hihihihi

kotor giler jimmy. bila tah nak mandikan dia. masa bawa opah gie klinik tu,opah tanya aku.. vacum ke dalam kete?.. bersih jer... adoii opah ni.. bersih apa ke namanya.. cerr tengok betul2.. sumer ada. dah setengah tahun dah tak vacum. sumer ada. tu kat dalam. kalo kat luar, errr.. nak tapak kaki kucing? err ada. tapak kaki ayam? ada jugak. tapak kaki itik? err tak de..

pesal hangin aku tak berapa ok. aku pun tak tau. nak kata aku period, err tak gak. tapi aku pun tak tau.. tetiba cepat rasa kecik ati. pesal errkk.. mahmood aku lari arr tak balik2 lagi. errr dia balik kg dia kot. kerr lari terus.. kesian king. sorry aarrr..

lagu ni dah berkali2 dah berulang.. sengaja.. sebab? errr .... cam lirik dia.. Oh it's a beautiful thing, err aku ada jawapannya...

It's Your Love -by Tim McGraw & Faith Hill

Yea yea
Dancin' in the dark middle of the night
Takin' your heart and holdin' it tight
Emotional touch touchin' my skin
And asking you to do what you've been doin' all over again

Oh it's a beautiful thing don't think I can keep it all in
I just gotta let you know what it is that won't let me go

It's your love
It just does something to me
It sends a shock right through me
I can't get enough
And if you wonder
About the spell I'm under
Oh it's your love

Better than I was, more than I am
And all of this happened by taking your hand
And who I am now is who I wanted to be
And now that we're together,
I'm stronger than ever
I'm happy and free

Oh it's a beautiful thing,
Don't think I can keep it all in
If you asked me why I've changed,
All I gotta do is say your sweet name

It's your love
It just does something to me
It sends a shock right through me
I can't get enough
And if you wonder
About the spell I'm under
Oh, it's your love

Baby, Oh oh, oh,

Oh it's a beautiful thing,
Don't think I can keep it all in
I just gotta let you konw what it is that won't let me go

It's your love
It just does something to me
It sends a shock right through me
I can't get enough
And if you wonder
About the spell I'm under,
Oh it's your love
It's your love, it's your love, it's your love










....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment