17 February 2010

Salam untuk kekasih

pagi ni aku memang rasa malas.. malas nak bangun. tak de la sejuk sangat. lepas subuh kalo tido balik.. ermm jadi cam nih aarr.. nak masak apa pun aku malas nak wat apa2. kesudahannya aku terlelap jugak. hihi.. kul 8lebih baru bangun.

pagi ni aku bawa opah gie klinik. dah banyak berubah klinik ni. dulu masa kecik2 arwah ayah selalu bawa aku ke klinik ni. sebabnya aku memang kerap demam berbanding dengan adik2 aku yang lain. pesal erkk... ermm entah.

aku rasa nurse kat klinik ni.. kasar2 jer.. bahasa & cara layanan, aku tak berapa berkenan. atau memang dah macam tu.. aku jerr yang tinggal kat daerah tu lama, jadi rasa cam pelik. entah. may be aku jerr kot yang tak biasa. tapi doktor dia bagus... layan opah dgn baik. dan aku tengok cara dia layan patient2 lain pun ok. sebabnya pintu tak tutup maa.. aku pulak duduk depan bilik dia sambil melangut tgok tv. err doc handsome pulak tu..

ni arr inhaler untuk opah aku. opah aku ada lelah. that why dia kena bawa gas ni kemana2.
lepas balik dari klinik, teman mak gie bank dan beli cengkerek kat ikan abang lim. gila nyer geli aku tengok cengkerik. mak selamber jerr pegang bagi kat ikan. yang ikan tu pulak cepat jerr ngap..

masa kat klinik abang lim call yang orang dari skynet akan hantar barang. dalam pukul 12 baru sampai barang yang di maksudkan. ni arr barang diabanyak giler tu. ada 80 ketul. rupanya abang lim berniaga sabun nih. mana dia dapat aku pun tak tau. tapi alamat company ni, dekat umah pak ngah jer, kuchai lama.

aku siap2 balik kl dalam 2.15pm. sampai tol kemunting tu, kete dah banyak tapi bajet tak de lajemmed. ermm tapi nak masuk terowong dah jammed. pastu terus menerus la... sampai slim river. menci betul. kalo bleh drive at least 40km/j pun ok. tapi ni.. kena berhenti terus.. jemmed sampai slim river tu. memang kete banyak.. tapi jangan la perlahankan.. ni dok tengok satu kete kat bidor yang dah terbakar rentung.. hanya nak kena tarik jerr lagi.. masalahnya bukan kete tu menghala ke selatan pun. tapi kete tu lorong ke utara. aku pun tengok gak kan.. yerr la.. apa lagi nak tengok kalo dah jemmed...luas la pemandangan. lepas pada tu.. baru boleh drive 60km/j. 7.40pm baru sampai umah.

aarrgghh baru perasan, sunburn skit. ni sure kat bukit merah semalam. punya la terik. jerawat pun banyak gilerr.. ni ada orang rindu kat aku lee nih..

aku tau, aku tak sepatutnya kecik ati.. tapi aku pun tak tau kenapa aku cenggitu. bukannya sikit2. may be sebab terkilan kot. ermm entah lah.. pesal aarr... aku pun tak tahu. sorry ye.. walau apa pun aku memang miss him.

aku bajet kalo sampai dalam pukul 6 ptang tadi, malam ni nak gie main badminton. tapi aku hanya mampu merancang jerr la..

aku baru jer lepas kuar dgn kak norma. gie beli gas. abis la pulak. kalo tunggu esok.. ermm lagi la penat. pulak tu tak tau balik keje kul brapa. esok ada orang masuk opis.. dgn blurrnya lagi... apa errkk plan esok. yang pastinya aku kena wat meeting untuk line cable. tu jerr agenda paling penting.

ermm rupanya sepanjang cuti ni, teman tak balik kg langsung. rupanya teman demam. kesiannya... aku baru jerr tau. patut muka pucat jerr.. memang aku ada msg dia. tapi dia pun tak bagi tahu dia kat mana dan tahap kesihatan dia.

Salam untuk kekasih - nadia

Di sebalik kalbu
Yang semakin layu
Terbenam rasa rindu
Terkunci suara hati
Tiada siapa tahu

Dimanakah kasih
Tak seperti dulu
Kata kau sayangkan ku
Benarkah itu

Walau kehadiranku hanyalah sementara
Bukan salahmu sayang kira kau jatuh cinta
Akan ku pergi jauh takkan kembali
Salam maaf permisi
Ku undur diri

Kini ku bersara
Dengan langkah baru
Menyisi luka ini
Kekasih... sekeras aku
Terhiris kerna kamu

Ku tinggalkan cinta
Kisah yang berlalu
Kisah kenangan kita
Hanya kau tahu

Walau kehadiranmu bagaikan menghiasi
Bukan caraku sayang harap engkau mengerti
Pemergianku ini tak ku relai
Salam maaf permisi
Ku undur diri











....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment