25 March 2010

the buku

pagi ni aku ada meeting fire. tetiba jerr jadi orang api. sebab nak audit selasa ni. masa nak meeting tu aku tanya hanum, ce mana dgn osha, aku dah tak jadi comity kan? hanum cakap kat aku.. jangan mimpi la tak jadi. ina, comity forever. adoi.. ingat dah selamat dah. nasib arr.. ingatkan bila semalam tak jadi meeting.. ok aarr. boss pun dah ada. sebab semalam nak ganti dia jer.. tapi kena take over plak. ngelat betul. layan jerr la.. mujur time tu tengah pening2 wat drawing new oven. boleh la skip. hahhaha. ada hikmah tu.. time tu memang betul2 rasa nak muntah dah. sebabnya lama dah tak menumpukan perhatian wat drawing cenggitu.

semalam aku dapat pakej ni dari someone. thanks ye.. wat susah2 jerr. sesapa nak ikut.. jom.. valid sampai 31-12-10.tapi aku ada 2 jerr.. lama lagi tu... RM156 ni, termasuk transport, hotel & breakfast. err air ticket.. sendiri mau ingat aarr.. tapi aku rasa still murah. tengok arr bila airasia ada wat promosi & ada bajet.. boleh arr. kalo aku terpergi maknanya.. tahun berjalan sakan la aku nampaknya.. bila tah nak insaf. hujung bulan april ni, ex-ajk kolej pertama batch aku, nak reunion kat melaka. aku tak tau lagi nak join ke tak. macam best jerr..

petang tu aku gie PWTC. book fair. ramai orang. sape kata rakyat malaysia tak suke membaca? ramai apa orang kat book fair ni. semua golongan ada. sekolah rendah, menengah, kolej & universiti. orang2 dewasa pun ramai.
aku pening aarr kat book fair nih.. dah le selsema. asyik bersin jer.. hall 2, punya la jauh sampai seberang sungai.. pastu wat one way plak tu.. perrgghh jauh giler menapak.

book fair kali ni, aku rasa, 40% buku kanak2. sampai pening aku dgn dia nyer salesgirls atau salesman. dah la aku pening, bertambah rimas. aku jalan jerr dari satu booth ke satu booth mesti ada yang tanya, 'anak yang kecik sekali umur brapa?' 'do you have kids?' atau 'anak dah berapa orang?' pergi jalan kat mana2 booth pun, mesti ada orang tanya 3 jenis soklan ni.. rimas weeii.. pulak tu ada yang sampai halang jalan.. agak2 aarr.. tau arr nak wat sale. tapi jangan la buat orang lain tak selesa.. may be bagi parents ok la.. yang nak cari book untuk anak2.. tapi aku rasa parents pun sure rimas gak kalo baru jalan skit dah kena serbu... tak de freedom nak tengok2 sambil ambil feel buku apa yang berkenan di hati.

paling kurang orang adalah hall 4. sebab semuanya buku2 ilmiah. hanya golongan2 tertentu jerr berminat. antara publisher yang ada mc graw hills, pearson malaysia, john wiley & son dan tah apa2 lagi sesemua tu.. penerbit buku teks masa aku belajar2 dulu. aku sekadar jenjalan jerr..

dulu masa aku kecik2 aku suke baca buku siri enid blyton nih
tapi tak de la dalam bahasa omputeh. malay aarr..

masa nak kuar dari opis tadi, my boss tanya aku cari novel ke kat book fair. aku jawab tak tahu sebab tak bajet buku apa yang aku nak cari. tapi memang tak de dalam agenda pun nak cari novel. walau pun banyak booth yang jual novel. tak de satu pun berkenan di hati. tak teruja langsung nak beli novel. aku pun tak tau kenapa.

dalam banyak2 buku, aku hanya tertarik dengan buku ni jer.. terus angkat. hope lepas aku habis baca buku ni, aku akan jadi berani. may be.. mana taw..
masa aku dok termenung sambil berehat sebentar bersama kit kat, aku dengar apa yang org ni cakap. bukan dia explain pasal brain x ni. tapi dia just cakap.. the explanation akan diadakan pada bila2 masa jer... tak de la lama aku dok kat sini sebab tetiba aku ternampak hall karangkraf. karangkraf conquer 1 hall. ok la price dia sebab semuanya ada diskaun yang sampai 35%
balik dari book fair lapo arr.. dah la ujan2 nih.. bertambah lapo la.. jawabnya. tapi memang penat sangat2. jauh giler jalan. kalo aku pakai slipar jepun tadi.. alangkah baiknya. mujur ada roti.. teringat semalam bila kak norma cakap yang dia nak makan tiub beskal yang aku masak. mula2 aku blur.. rupanya my makaroni & cheese tu, kak norma bagi nama tiub beskal.

pesal aku tak excited nak konvo? tak de la teruja sangat pun.. may be sebab dah lama sangat kot. sepatutnya aku dah boleh konvo on august last year lagi. buktinya.. aku malas sesangat nak jahit baju. pagi tadi baru siap sembat. tu pun kak norma dok ingatkan berkali2. amik jubah awal pun kak norma nyer idea. sebab dia cakap aku gie utm petang sabtu, dah tak sempat nak amik jubah. sebabnya sessi 1 dah berlangsung. ok la aku turutkan jer.. kak norma jugak dok bising2 suruh pi amik gambo, sebab dia kata nanti tak sempat. so, aku pun.. layan jerr kak norma nyer suggestion. aku just follow jerr.. entah la.. rasa blurr jerr...

sunday ni dah konvo, tapi tak de rasa excited sangat. just biasa2 jer.. dapat email dari zamri pun rasa biasa jer.. hahaha. tapi, tengkiu zamri.









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment