23 April 2010

bila hati berbunga-bunga

pagi tadi macam biasa, bangun pagi jer berketul2 darah keluar. aku tak tahu bila akan stop. hope dalam sedikit masa lagi sesemuani berakhir.

pagi ni aku gie office kejap. tapi matlamat tak tercapai. sebab aku terlupa nak ambil sumthing yang aku memang nak ambil kat dalam my drawer. tak lama pun pi office tadi. dalam sejam jer.. bagi mc leaves kat hr then breakfast ngan ita. aku sempat sign config for radio.

tak buat apa pun kat umah sebab kepala aku sakit sangat2. just melepak jer tapi tak leh tido. ujan pulak renyai2.

aku tak de selera nak makan apa. nak makan fast food, rasa macam tak best jer.. lepas zohor aku gie jusco, beli barang makanan sket. ada makanan kering jer.. yang dok ada kat umah tak larat tengok dah. masa jenjalan nak amik roti, aku teringat nak wat laksa johor. aku beli ikan jerr la, yang lain2 masih ada kat umah.

lepas tu teringat nak buat sagu gula melaka. ermm mana satu nih.. ala.. esok2 la.. masih boleh buat lagi. ni aku nyer lunch pukul 4pm, laksa johor. tak letak cili langsung. lewat makan hari ni. tapi tak lapo pun sebenarnya. masih kenyang makan dgn ita tadi.
lupa beli ice cream. rasa nak makan ice cream banyak2 jerr..

sembang2 dengan kak norma. banyak cerita. kelakar bila pak ndak gelabah. tah apa2 tah. macam la tak biasa. hihihihi.. tapi aku pun tumpang gembira.

kak norma cakap kat aku cenggini, 'na, akak rasa takut la pulak nak kahwin ni, jom la kahwin sesama' kak norma ni kan.. tah apa2 tah.. sama gelabah dengan pak ndak aarr tu.. pulak tu, pak ndak yang kalut tah apa2. aku jawab 'akak, ilek2, ina teman akak nanti' hahhahah.. kuang kuang kuang. tapi, memang best melayan kak norma dengan pak ndak, sebab, kelakar giler. terhibur aku. kak norma plak hepi jer.. biasa aarr bila hati berbunga-bunga.

cepatnya masa berlalu. tak terasa pun. rasa macam semalam jer.. rupanya dah lebih 4 tahun. baru semalam tersedar. rasa macam sekejap. tapi dah lama sebenarnya.

sejak petang tadi aku dok donlot nasyid.. banyak giler.. tak tahu bila nak dengar.. tapi at least dengar sekali jer.. best2. dah lama tak wat keje donlot nasyid ni. walau pun pc ni slow.. tapi layan jugak aarr.. hehehhe.. sebabnya apa yang aku cari2 selama ni berjumpa. that why sanggup jerr...

apa aku rasa time nih? cam ni aarrr

Resah - May

Dunia ini sepi

Jika hati mu sepi

Walaupun engkau berada

Di tengah pesta

Dunia ini resah

Jika hati mu resah

Walaupun indah

Kau pasti terasa gundah

Suka dan duka

Bermain didalam diri

Mencorakkan hidup ini

Melukis peribadi

Jatuh cinta

Jatuh hati

Putus cinta

Jiwa resah mengenangkan

Hidup ini

Mencari hati mulia

Bagai mencari harta

Bila bersua rasanya

Lengkap segala




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment