22 April 2010

It Matters To Me

pagi tadi aku pi ampang puteri spital. follow up treatment. kalaulah aku hari2 boleh macam dr aminudin tu kan best. bertenaga.. & hepi. tapi doktor semestinya kena cam tu sebab mana leh patient tengok doktor murung. patient pun lagi sakit.masa dr aminuddin scan, punya la sakit. doktor pulak dok pujuk aku, sikit lagi, sikit lagi. rasa macam tak nak lagi wat follow up treatment. terima kasih la banyak2.. kepada yang mencipta ubat bius tu.. kalo time operate aku sedar, mau tak leh wat keje doktor. silap2 tetiba jerr aku reti bersilat. means kena tepis jerr tangan doktor. tadi pun rasa nak tepis2 jerr tangan doktor masa dia dok scan.

aku bagi tahu doktor kenapa aku always pening. doktor pun pelik, dia cakap sepatutnya aku dah tak pening. sebab yang di bahagian kepala dah di buang. abis tu.. kenapa aku pening sebenarnya? jeng jeng jeng. tah.. aku dun have any idea. kenapa ya.. ni.. sebenarnya kalo aku pk-pk aku jadi takut... aarggghh.. macam2 aarr yang datang dalam kepala aku. dah dah jangan pk lagi.

doktor gelak jerr bila aku cakap cenggini 'doc, sy dah tak larat tengok darah. banyak pulak tu. bila dia akan stop?, darah keluar ikut hidung & tekak. all the time bleeding' jawapan doktor senang jerr.. 'memang macam tu, lambat sikit nak baik, kena rest'. aku bagi tahu ubat yang spray tu akan membuatkan sakit kepala after digunakan. sakit kepala yang sangat2 dan pedih. doktor cuma cakap.. memang spray tu pedih, sikit.

sampai sekarang ni aku masih lagi terasa sakit. masih terasa-rasa rod scan dr aminuddin dalam kepala. sebenarnya rod tu, memang masuk melalui hidung, tapi doktor scan sampai dahi. rupanya ada rongga yang sampai ke dahi. ngeri satu hal. sakit another hal. lepas tu, kuar darah, banyak giler sampai doktor suruh aku take a deep breath kat dia nyer bilik sambil bekalkan tissue yang banyak untuk aku. dia suruh aku picit hidung supaya darah tak keluar. kalo darah tak berhenti, aku rasa aku boleh pitam. aku tak mabuk darah. tapi kalo dah banyak2 cam tu, rasanya boleh pitam.

doktor bagi aku another mc, until 29th. another 1 week aku cuti. lamanya.. aku tak tahu ce mana nak balik kg atau nak stay kat kl. keje aku banyak tertangguh. kalo aku stay kat kl, at least sejam dua aku bleh masuk opis. memang physically aku nampak ok. ok yang tak ok. kalo masuk opis, kena ready dgn kalo ada cakap2 belakang.. kena tahan aarr.. tah la.. tapi aku rasa, tak kan aku nak tinggalkan sesemua tu lama2. memang la ste tak akan tutup kalo aku tak ada. tapi tanggungjawab aku. sebab aku akan kena jawab di atas apa yang aku tanggung. entah la.. tak pe.. nanti2 pk dengan siyes.

semalam, misi aku pi dsa tercapai. memang berbaloi. aku jumpe someone from austria. she willing to help me. lama gak aarr dok discuss dgn dia pasal connector. they can supply to us amphenol & itt canon connectors. pas tu aku dapat macam2 cenderahati from her. hehhee.. tah apa2 & macam2.. termasuk lighter & kipas tangan. tak pe.. dah orang kasi kan.. amik jerr la.. tengkiu.

entah ce mana aku boleh dengar lagu ni.. pastu tetiba terover feeling.

Faith Hill - It Matters To Me

Baby tell me where'd you ever learn
To fight without sayin' a word
Then waltz back into my life
Like it's all gonna be alright
Don't you know how much it hurts

When we don't talk
When we don't touch
When it doesn't feel like we're even in love
It matters to me
When I don't know what to say
Don't know what to do
Don't know if it really even matters to you
How can I make you see
It matters to me

Maybe I still don't understand
The distance between a woman and a man
So tell me how far it is
And how you can love like this
'Cause I'm not sure I can

When we don't talk
When we don't touch
When it doesn't feel like we're even in love
It matters to me
When I don't know what to say
Don't know what to do
Don't know if it really even matters to you
How can I make you see
It matters to me

rasa sedih sangat2. dalam panas terik ni, boleh ujan selebat2nya. giler nyer sedih... touching habis this song. bila menangis kuar air mata jernih, tapi air hidung keluar air yang kaler merah. lagi la membuatkan aku rasa macam2. sedih yang teramat sedih. ina pesal nih. come on. wake up. istigfar banyak2. jangan ikutkan perasaan sangat. masih panjangkah umur aku di alam fana ini? sempatkah aku?

masa aku kat spital tadi, tah apa rancangan kat tv3 pg tadi, citer bab nih. sape erkk pakar yang di interview, ridzuan kot kalo tak silap nama dia. he said crying is a therapy. aku setuju. walau tak leh wat apa2 tapi rasa lega. lega la sekejap. apa masalahnya menangis? apa hebatnya aku sampai tak boleh menangis sedangkan Nabi SAW dan Sahabat juga menangis? sesiapa saja boleh menangis. tak yah la ego mengatakan dia tak boleh menangis. cuma kekadang tu.. someone boleh menangis tanpa mengeluarkan air mata.

bila rasa sedih, bolehkah kita bergembira? even untuk mengukir senyuman pun payah. bila kita hepi.. masih boleh mengalirkan air mata. tu namanya air mata gembira. tangisan seseorang boleh membawa pelbagai pengertian.

andai one day, my blog tak update2, sudi-sudikanlah sedekahkan al-fatihah buat insan yang kerdil ini.









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment