20 April 2010

hari2 di kg yang damai

Aku tak tahu ce mana nak buat ni. Aku kena operate my nose last thurday, on 15th april, but since today my nose keep bleeding. Kekadang aku sampai pening tengok darah. Cecair yang bukan darah hanya air liur sebab produce from kelenjar air liur & air mata. The 2 things not in red color. Yang lain2 adalah darah. Sama ada keluar ikut tekak or keluar ikut hidung.

When aku batuk, keluar darah. Tak kira sama ada cair, pekat or batuk berkahak.. semuanya contains darah. My nose always bleeding. Sumtimes cair, sumtimes pekat tapi semuanya darah. I dun have any idea when ia akan berhenti.

Mak dah ngeri dah tengok darah yang tak habis2 ni. Mula aku balik ari tu, every time i wanna wash my nose, my mum beside me, but sekarang ni, dia pulak ngeri dengan darah yang meleleh2 or yang berketul2.

Pening kepala tak henti2. Kekadang bila terover hembus, memang darah kuar banyak dan rasa pedih. May be ada yang luka. Kalo tak di keluarkan rasa tak selesa plak. Time ni, kepala sakit sangat2. Kalo baring lama2 pun boleh jadi pening. Apa yang aku buat when aku rasa pening sesangat, aku akan mandi. Berkali2 aku mandi. Mak pun tak cakap apa. Dia tengok jerr.. Tu jerr la yang aku boleh buat. Reduce la sikit. Tapi when aku g keje nanti, how to handle kalo cam ni berterusan. Ce mana nak buat keje? Adakah orang faham keadaan aku? May be yes may be no coz aku dah operate & mc quite long. Tak pe.. semoga aku tabah menghadapi sesemuanya.

Lagi worse kalo aku tido. Kalo rasa blocking nose, maknanya darah aahh tu. May be masa tido darah berkumpul tak boleh kuar. Masa sehari dua tu aku pun ngeri jugak bila always tengok darah. But until today ok jerr.. tak faham kenapa masih pening. Adakah sebab blood pressure still low. Rasa tak kot. Kalo darah low cam ni, aku siap bleh p swimming lagi. Tak de la worse sangat. Tapi ni.. teruk betul pening. Entah la.. tatau dah nak wat ce mana. Hope everything will be fine soon.

Aku belek2 ubat yang di bekalkan.. argumentin kalo tak silap. Rasanya satu ketika dulu, aku pernah telan ubat ni.. namanya cukup familiar. Pk punya pk, baru aku teringat. Aku dapat ubat ni masa aku warded kat pusrawi satu ketika dahulu.

Aku tak bajet pun yang family aku tau time ni. Sebab aku antara ready dengan tak jer nak bagi tahu my family. Walau diorang dapat agak & assume tapi tak de la confirm. Tapi sekarang ni.. dah taw. Biarlah diaorang tahu. Mujur aku pun dah ready dengan soalan dan jawapan. Aku tahu ianya sukar. Aku? Entahlah. Aku dah tak larat nak pk apa dah. I am too tired of everything. Sesemua tu aku tak mampu nak tentukan. Hanya Allah yang mengatur segalanya.

kat kampung sekarang ni tengah musim buah. buah ni memang banyak. sangat2mangga ni baru jerr nak masak. tapi kalo buah jambu ni, memang banyak sampai busuk2 kat bawah pokok jadi baja semula.mak suruh bawak balik kg, tapi aku tanak aarr berat. kalo balik dgn kete, no hal nyer...










....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment