18 April 2010

1st day @ kampung



Semalam aku tido awal sebab sakit kepala yang amat sangat. Rasanya sblum pukul 9pm aku dah berada di alam mimpi. Lagi pun semlam hidung sakit sangat. Perit & pedih. Lepas aku makan pain killer, baru boleh tido. Masa kat spital, bila nurse nak kasi pain killer aku tanak sebab aku tak rasa sakit. Tapi kat umah ni bile dah sakit.. kena arr.

Pagi tadi gie hentian duta angah hantar. Ramai giler orang. Parking pun penuh. May be sebab hari ni Sunday. Alhamdulillah dapat gak tiket balik parit buntar. Bas ni tak de la macam laju sangat, tapi dua jam dah sampi ipoh. Kira cam merempit gak la.. mujur bas berhenti kejap kat tol ipoh. Hidung aku dah sakit2 dah. Kena masukkan sodium every 4 hours. Last skali aku cuci pagi tadi. Hidung tak sakit, cumanya darah tak leh nak kuar. Aku plak tak berani nak hembus, nanti lain plak jadinya. Masa bas berhenti tu la aku bawak sumer ubat2 turun then gie cuci. Lepas tu baru rasa lega. bas ni berhenti lunch kat sungai perak. ingatkan sat jerr berhenti tadi.

Cuaca hari ni di sepanjang hi-way, tak berapa panas. Suam2 kuku jer. Tapi ok la tak de la rasa terik sangat. Kereta pun tak banyak sangat. Dalam bas ni.. ramai gak orang . tatapi tak tau sama ada diorang nak balik parit buntar or serdang or kulim. Aku bajet sampai umah sure kena interview lagi. Dan pastinya esok sangat banyak aktiviti.

Semalam achik call dia dah pi usha2 ngan mak baju pengantin, dia cakap nak kaler ungu terung. memang cantik kaler nih. sama kaler ngan kete aku.. maunya tak cantik. hahahhahah.aku tak berapa nak agree becoz kaler tu gelap. Kalo purple cerah tu, aku rasa boleh di terima la. Sebabnya sat lagi tak orang tak berapa nak nampak achik & amirul. nampak gigi jerr putih. hehehheeh. Achik mmg nak kaler purple. Tak per ok jerr.. Cuma kalo gelap tu rasa tak berapa nak seswai. Dia set semalam, kalo aku balik hari ni, maka, esok pi aarr cari apa2 yang patut. Errmm majlis achik bulan 11. Skrang bln 4. Ada lagi 7 bulan. Boleh jerr nak wat pelan2 persiapan. Tak de la nanti terkecoh2. rupanya dated dah ada. kenduri kat umah aku 18 dan kat jitra 19. esoknya jerr.. tapi ok gak. boleh bajet cuti.

Aku sampai umah lebih kurang pukul 3pm. Achik ngan mak amik aku kat bus station. Panas giler kat sini. Umah mak aku lagi la panas. Perrgghh. Masa aku cuci hidung aku, darah kuar meleleh2 mak aku ngeri jerr tengok. Achik lagi aarr tak bleh nak mintak tolong langsung. Dia cakap banyak sangat darah orang tak berani. Padahal suruh dia ambil tisu jer.. tah apa2.

Hari ni mak aku masak, siakap masak sambal, bayam merah, ikan goreng dan asam pedas keladi. Perrgghh best tu. Berselera gak arr aku makan walaupun tak banyak.

Petang dalam pukul 5pm achik nak g umah kawan dia kat bagan serai. Mak nak ikut. Daripada aku dok melangut kat umah sorang.. aku pun nak merayap la jugak... aku malas aarr nak pi umah kawan achik tu. port aku mana lagi kalo bukan kat old town nih. Hehhe sebab kat sini jerr bleh dapat wifi. aku layan mata kat umah tadi, tapi tak terlelap. aku pun tak tau sampai bila aku kena melepak kat sini becoz aku lupa bawak henpon. kalo aku merayap kat tempat len, nanti susah plak aku nak contact diorang. kat kepala aku ni hanya ingat 2 number tepon jer. hehehhe..

cam biasa ramai gak orang berintenet kat sini. biasa la.. kat sini jerr agak sejuk sikit. tapi kat luar tu mendung jerr.. tadi aku pesan kat achik, jangan nak lama2. sat lagi kalo aku bosan kat sini.. mana aku nak gie.

bagus betul ayah diorang ni.. aku rasa budak pompuan ni kembar kot. nampak sebaya jerr.. ada 2 laptop. diaorang tengah dok layan facebook yang ayah dia tunggu jer.. perrgghh bagus betul ayah diorang nih... aku tengok gak muke ayah diorang.. cam bosan jerr. adik laki dia nih, aku bajet dalam darjah 5 kot... dok tumpang sekaki jerr.. aku bukan skodeng diorang okeh. dah diorang duduk depan aku, clean n clear lagi.. so, aku nampak aarr.

pehal mamat2 sebelah aku nih. tau arr slr diorang tu canggih. tak yah la pandang2. kalo nak aku jadi model, cakap jerr.. anytime. hahhaha.. ni, pandang2 gelak2. elleh nak pandang.. ermm pandang la...










....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment