17 April 2010

ye ye cuti lama...

hari ni adalah hari ke 5 aku kat ampang puteri ni. lama tu.. rasanya ni yang paling lama aku tinggal kat wad. hidung pun masih berdarah lagi. tapi dah tak banyak macam semalam. kepala masih lagi pening. rasanya semalam aku tido sejak pukul 7pm sampai la 7am. aku sedar sekejap2 jerr. malam tadi kawan angah, ogie & maria datang. aku memang mamai time tu.. cuma sedar la.. yang diorang ada di keliling aku.

angah pulak dari khamis dia ada dgn aku kat sini. kesian dia. memang la dia tired & tak selesa. dia pun dok tido jerr nih. malam tu masa aku muntah darah, angah plak yang gelabah. aku nampak dia panic sesangat. aku suruh dia panggil nurse, tekan button merah. dia punya gelabah sampai warna merah dia tak nampak. last2 dia lari kuar dr bilik dan panggil nurse kat kaunter sambil pegang bekas darah yang aku muntah. apa tak nya memang la dia gelabah.. darah kuar dari mulut, banyak giler.. sebesen pastu yang dari hidung lagi.. mau dia tak panic.

darah aku masih lagi rendah. dari semalam 4 kali wat bp, semuanya 50 lebih jer. pagi ni pun. pening aku belum hilang. semuanya memusing jer.. rasa cam nak tumbang jer. tengah hari semalam, fariza, ita hazrul & emran datang. fiza, ayu & kamal pun datang juga. thanks kengkawan. wat susah2 jer..

smalam doktor advise supaya aku gie berjalan. tapi tak tau nak jalan kat mana. aku jalan2 masa king datang jerr.. pastu aku baring semula. rasa macam tak larat dah nak baring & tido nih. rasa badan lagi lesu.. kalo bleh g jogging ke swimming ke..soping ke.. sure best. hahaha. hope aku dapat mc lama. boleh balik kg.

semalam mak wah & opah call aku. hish sape le nih bocorkan rahsia. tapi aku boleh agak sape.. sure maria bagi tau mak dia. man & wahid tak mungkin. opah tanya aku.. bagi tau kat mak ke tak? aku jawab tak pun. sebab dah ok dah. nanti kalo cuti panjang, aku nak balik kampung je..

pesal rasa ngantok jerr nih.. macam tak cukup2 tido. tapi sebenarnya dalam fikiran aku ni macam2 hal yang aku fikirkan. dari yang simple2 sampai la yang beso2. ce mana eerkk... aarrgghhh. lagi fenin kepala aku nih.

bila aku pk, renung2, telek2 belek2 aku pun tak faham. kenapa yerr.. aku pun tak tahu.. tak tahu sangat2. hairan bin ajaib. but i dun know when its started. when when when.

aku rasa muka aku n badan dah kembang2 dah. jari dah bulat2 dah nih. ni baru 2 botol air masuk. last year masuk 15 botol.. lagi la rasa kembang.. sebulan gak aarr baru rasa tak kembang. hahhaha..

tengah hari tadi, fendi, wan @ din datang melawat aku. sambil datang sini, sambil cuci mata tengok nurse. tak perr bukan senang diaorang nak wat cam tu... sesekali je.

fendi : orang tu datang tak?
aku : orang mana?
fendi : abang?
aku : datang. everyday.
fendi : dia kasi apa?
aku : kasi kiss (sambil aku kenyit mata kat fendi)
fendi : poyo. lepas kiss tu, ada bagi yang lain2 tak? (sambil angkat2 kening)
aku : wan, pesal fendi ni jadi cam ni? semacam je...
wan : tah la kak, sejak2 tengok nurse cun kot.
fendi : ni apa ni? (sambil tunjuk kat bantal aku)
aku : bantal aarr apa lagi
fendi : kan dah kantoi ada bantal busyuk. hahhah.. ceehh manjaaa
aku : apa plak.. mana ada busyuk.. ni wangi tau.
fendi : manja.. manja... manja

lepas tu, kak mery, kak siti, kak odah & kak aya datang. akak2 ni datang jer.. adik2 aku yang 3 orang tu pun balik. wah meriah tengah hari ni...

doktor aminuddin yang aku tunggu2 pun datang.. lebih kurang pukul 2pm. membawa perkhabaran yang aku boleh kuar by today. lalalalaa. best best boleh balik umah.

jeng jeng achik call aku,

achik : assalamualaikum
aku : waalaikumusalam
achik : dah kuar spital ke belom?
aku : dah boleh balik hari ni
achik : brapa hari? sakit apa?
aku : 5 hari, demam.
achik : demam apanya lama sangat masuk wad.
aku : 2 hari lepas operate hidung.
achik : pesal operate hidung?
aku : nak bagi mancung
achik : poyo. cakap la elok2
aku : elok2 la ni.. nak bagi hidung mancung.
achik : nah cakap ngan mak!
aku : !@$#%^&*(&^%+&^%@ (alamak kantoi)

maka, sesungguhnya mak aku tanya macam polis. nah.. rasakan. padan muke. aku cakap ngan mak, kalo aku dapat cuti lama, aku balik kg. aku balik naik bas jerr kot. malas la nak drive. fenin lom hilang. darah masih rendah.

sempena pakej percutian 5d4n kat ampang puteri, ni arr bil yang perlu di bayo.
RM10,873.00. terima kasih yee ste tolong bayarkan. ni plak bekalan dari doktor aminuddin. banyak giler ubat.
aku dapat mc sampai 22 hb nih. best best. esok nak balik kg. ye ye balik kampung hati girang. rasa lapo la.. ermm nak makan apa ye.. rasa nak makan ice cream banyak2. kat umah tak de sape la plak. kak norma g umah akak dia. then ogie, tatau kemana. tak perr la.. aku layan katil aku jerr.. malam2 sket packing baju sehelai 2 untuk balik kg.

Nokhtah Cinta - Hafiz AF7

Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran

Ternyata kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya

Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku di perlukan

Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini
Perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu

Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya










....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment