08 May 2010

letihnya.. sangat2..



hari ni, awal tahap gaban sampai tasik titiwangsa. 6.58am. pergghh.. orang pun dah ramai. diorang ni datang pukul berapa pun aku tak tahu. hari ini dalam sejarah boleh dua buat 2 round tasik tu.. perrgghh penat tahap dewa. sangat2.

balik tu, gie bfast kat kedai taliban. makan mihun goreng & teh o ais limau. kepala pun mula pening. sampai jerr kat umah, siapkan barang2 hantaran man, menjahit alas dulang yang lagi 2 belum siap. pastu call dia suruh datang ambil. sebabnya dah tak larat dah tengok mende alah tu kat bilik aku.

sessi kedua basuh pakaian. punya la banyak tak hengat. yang basuh dengan tangan dan di tambah dengan 3 kali guna washing machine, baru siap. baju2 yang gie kota bharu hari tu la nih. perrgghh banyak giler. rasa macam ada anak 10 orang. hahhaha.. nak sidai punya la lama. sampai tak cukup hanger. hanger? hahhaha clothes hanger la. apa plak hanger.. nak wat apa.. bukan ada aeroplane pun. letih giler...

then aku sambung kemas dapo. macam2 aarr buat. kak norma tak de. dia gie kenduri dia nyer ceo. tinggallah aku sensorang. ogie gie bukit merah. bersuka ria.

man datang dekat2 pukul 1. time tu aku tengah dok sidai2 kain. kaki dah tak larat dah nak jalan. tapi dia ajak makan. aku pun lapo gak nih. maklumlah keje berat. aku ajak dia gie makan kat jj jerr sebab aku nak beli barang2 basah sikit untuk masak. kat jj berjalan lagi.. aarrgghh letihnya.

hari tu mak tegur aku bila nampak sebalang besar kauci kat bilik aku. mak kata, makan kuaci macam makan nasi? banyak sangat ni. hari ni aku top up lagi. hahahaha. nanti bosan aku berhenti la.

hari ni panas terik. tapi tengah hari tadi ada hujan. ku sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari. lepas zohor, aku update pc kak norma. mata pun dah blink-blink. kepala pun dah mula pening. arrgghh letih giler hari ni. then aku membuta. lama tu rasanya. dekat sejam setengah. bangun jerr.. rasa lesu. penat arr.. sangat2.

sejak petang tadi aku dok bz perap kambing dengan yogurt serta menyediakan bahan2 nak masak kuzi. then anak sedara kak norma yang tinggal kat ampang, datang. sebab mak dia ada dinner kat hotel istana malam ni. pastu siap ajak kak norma g makan kat soto berlada. apa lagi kak norma paksa aku join sekali.

mulanya malas gak nak gie. aku dah siap masak dah, last2 nak gie makan kat luar. tah apa2. tapi di sebabkan dah letih dengar kak norma dok ajak. jom gie makan, jom gie makan. maka aku pun gie jerr la.. esok la jawabnya baru merasa my kuzi.

kitaorang bertiga order teh ais, air limau, air suam, mihun soto & mee jawa. makan kat soto berlada. dulu2 kedai tu tak de pun orang nak datang. tapi sejak masuk jalan2 cari makan, terus jerr popular. ramai giler orang. bagus dia nyer business. belum habis lagi makan dah kak norma nak makan jagung rebus pulak. adoiii.. nak jagung rebus, nak jagung rebus.

maka, gie la pasar malam kat depan jj tu, semata2 mencari jagung rebus cik norma. penat tu berjalan hari ni. tired aarr.. mujur aku pakai selipar jepun jer. masa kat pasar malam tadi aku & kak norma kelakar tengak budak kecik pompuan dok berjoget sakan bila dengar lagu pak mamat ada kebun. best2. lepas tu, terus menjadi lagu paling popular malam ni kat umah no 25 malam ni.

pak mamat ada kebun, eya eya ooo
kebunnya ada kerbau eya eya ooo
moo sini, moo sana, sini, sana,
kerbau pak mamat ni, dia tak jaga, merayau kerjanya
kebunnya ada ayam eya eya ooo
chik chik sini, atas atap, sini, sana
ada tak ayam ni, pandai masuk rumah orang, abis tahi ayam

dan tah apa2 lagi lirik dia yang kelako giler

tengok video ni, filem hindi tapi lagu pak mamat nih


malam ni misi mendonlot lagend of the seeker ep 18 & 19, ip man & iron man 2. hope pagi esok siap. ni kearah nak men'slow'kan pc ni lagi la nih.. baru jerr ok.. pastu hangin. hahha. hope ip man & iron man 2 ni, gambar dia ok la..

nak layan citer ni, lepas ni. kalo tertido, nasib la... esok sambung..





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment