06 July 2010

mulanya di fesbuk

aarrgghhhhhhhhhhhhhhh tired tahap dewa dewi hari ni. sangat2 penat.. lenguh kaki berjalan dari line radio ke mechanical room pastu dari cable ke radio dari radio ke cable tu tak termasuk dari tempat aku ke mechanical room. rasa macam pusing tasik titiwangsa 4 round. penat giler kaki.. penat giler..

bila aku kat radio, kena panggil ngan cable. aku dok kat cable, radio panggil. adoooiii... ponet den aarrr... petang tadi aku meeting ngan planning pasal new order from thales. sangat2 urgent.. tah la... radio pun urgent. cable pun urgent. memang la aku tak assemble sumer2 tu.. tapi dah saat2 genting cam ni.. aku kena support diorang... kalo ada masalah kena solve cepat2. kena tolong2 diorang.. assemble mana2 yang patut. tools kena make sure in good condition. segala machine kena make sure ok.

setakat hari ni baru ada 120/330. lagi 2 week nak antar ke Morocco. by jumaat kena hantar 170 power cable. pastu lagi dua minggu kena hantar the same cable about 231. anak2 buah aku dah mengeluh sakit2 badan. setakat ni dah 4 orang demam. kesian diorang.. kesian diorang.. tapi nak wat ce mana.. dah keje kilang.. cam ni aarr... sebab tu aku kena make sure segala keperluan diorang semuanya mencukupi dan paling penting fully support. cuma masalah aku setakat ni.. masa tu... dua line nak kena cover...

rasa macam ada laki dua plak.. kalo terlebih kat sini, kat sana merajuk. kalo terlebih kat sana, kat sini plak merajuk... kalo pagi kat radio, petang kat cable. kalo pagi cable, petang kat radio. kekadang bila ada masalah.. dah tak balance.. ada plak yang jelez.. wakakkakaka.. poyo jerrr

hari ni tak de idea nak masak apa untuk berbuka. puas pikir dan search resepi2 mana tau yang menarik untuk di masak.. tapi tak de satupun yang berkenan. last2 sekali.. ni jerr aku wat berbuke. senang di masak sedap di makan. sesuai dgn tekak aku. tu yang penting.

dan yang ni, cokodok udang
kak norma balik dari opis dah pkul 8.45pm. dia cakap aku pelik sebab buke pose tak makan nasi & makan pelik2. hehhehe.. asalkan berbuke puasa dan kenyang.. sudah ok. len la kalo bulan pose.. makan nasi.. tapi kan aku baru jerr pikir2 nak beli beras len.. becoz.... errmmm tak perr arrr...

wah che norma cakap aku dah pandai wat cokodok. hehhehehe.. best2 sebab selama ni.. cik noma yang wat cokodok. sebab aku tak reti pun wat cokodok.. siyesly.. memang fail. sebab tu aku tak wat. tu, sebenarnya... tapi malam ni.. che noma cakap che ina dah pass wat cokodok.. yyyaahhhuuu

malam ni aku wat sauna.. baru dekat 15 minit dah rasa nak muntah. badan gatal2 lagi. kak norma ngan ogie dah tak larat nak bebel. aku plak tak larat nak dengar.. sikit jerr ni.. kalo dulu2 lagi teruk berkali ganda cam ni.. may be diaorang baru tgok 1st time kot kalo aku allergic cam ni. dulu dah lama dah hilang.. sehari dua ni plak muncul balik.. pesal tah..

lagu ni... is dedicated to sumone yang aku kenal di fesbuk.. mulanya di fesbuk..

Mulanya di sini - Freedom

Tibanya di sini
Bagai terulang lagi
Kisah yang indah
Antara kita berdua

Sehingga di sini
Tiada berpaling lagi
Kita berteman
Seiring jalan dan sehaluan

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Mulanya di sini
Ku kenali dirimu
Sehingga kini
Sehingga ke akhir waktu

Akhirnya di sini
Ku kenali hatimu
Sehingga kini
Kita akan terus berlalu

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Di hadapan kita ada jalan
Menuju di kejauhan ada sinar menanti
Di penghujung perjalanan ini

Oh... sambil bernyanyi
Mendendang senandung yang syahdu
Riangnya hati dan indah duniaku

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai







....from kekwa22 with love....

4 comments:

  1. hehehe..

    susah nak dapat di pasaran nih..

    hehhehe

    ReplyDelete
  2. manelah imun badan nk kuat..?? makan thousand island.. smua tu cheese.. issskkk..!! GRRRRR..!!

    hepp..!!

    ReplyDelete