05 July 2010

sejuk

weeiii sejuk giler pagi ni.. sejuk sangat2. tahap dewa punya sejuk. bangun pagi rasa penat. hujung minggu ni.. dah tanak dah gie mana2. nak dok kat umah jerr diam2. tak nak aarr meletihkan badan lagi sampai macam ni.. bajet nak duduk umah.. lepak2 golek2 atas katil sambil layan movie.. tu dia.. aku nyerr plan.. baik punya.. malas dah nak kuar gie mana2.. tanak dah melanyak badan. aku cuma nak rest. tak nak wat program apa2.

masa lunch tadi aku balik umah. niat dia hati nak angkat jemuran. tu jerr.. dah 2 hari kat ampaian tak kering2. cuaca pun tak memberangsangkan. walaupun hari ni tak panas terik, tapi alhamdulillah kering semua pakaian aku dan ready untuk di lipat sat sat lagi.

front panel & lkp problem. aarrrgghhh.. sepanjang hari aku melekat kat workbench. rasanya hari ni aku gie cable line, ada kot 30 minit jerr.. lainnya semua kat radio nyer line..

hari ni fendi tegur aku becoz of mula aku pucat. aku bagi tau dia sebab aku demam. last sekali aku kena marah dgn dia becoz aku jawab demam. every week jawapan aku tetap sama. tak de jawapan lain selain dari demam. tapi memang betul jawapan tu. demam sebab sejuk. sangat2 sejuk pagi tadi. bukan mandi air suam tapi mandi air panas pagi tadi, tapi still sejuk. kalo sejuk2 cam ni.. demam la apa lagi..

ni, hasil nukilan malam tadi. dadih mango & strawberrysepanjang hari ni dok pikir2 nak masak apa untuk berbuka. masa kat opis tadi aku dok pikir, kalo kak norma puasa gak, maknanya aku kena masak nasi. kalo hanya aku jerr yang berpuasa.. errmmm apa2 pun boleh.. tak kisah. ataupun aku masak kedua2 sekali..

tapi kan.. murah betul rezeki orang berpuasa hari ni.. yang ni ogie bawak balik,kuah lontong.

yang ni pulak pecal. tapi sikit jerr bahan2nya.. kuah kacang ni ogie bawak balik & keje aku celur jerr sayur-sayuran yang dah sedia ada. ok la.. kan....yang pulak kak norma bawa balik
namanya kerabu mangga
ayam goreng berempah ni, kak norma jugak yang bawak balik.

yang ni aku masak sempena berbuka hari ni...potato wedges.
yang ni pulak aku baking bun kacang merah. sebab masa dah dekat2 nak balik, teringat plak nak makan.. kebetulan masa gie bagus hari tu, beli bread improver.. so.. uli la sikit2. memang wat sikit pun. sorang satu jer.. masa lom bako tu.. nampak macam ulat gonggok jer.. hahhaha..





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment