02 August 2010

Alhamdulillah

blog,
aku suke jerr layan blog tah sesapa.. saje.. jer.. just nak terjah orang lain nyer life. cam orang len gak terjah aku nyer life. ok jerr.. becoz boleh dapat cerita & info macam2.. kalo aku rasa nak meninggalkan jejak.. aku tinggalkan jer.. kalo tak jangan tinggalkan kesan langsung.. walaupun tapak kaki..

kat alam maya ni.. macam2 jenis blog boleh jumpe. macam2 hal dan karenah bergantung kepada tuan empunya. aku rasa setakat ni aku jumpe owner blog paling muda, adik umo 13 tahun. paling tua.. err aku tatau aarr... tapi walau apa pun just layan.. diorang dgn kehidupan diorang dan aku dgn kehidupan aku.. sesapa yang nak masuk dalam kehidupan aku, errrr nak ke? tak yah aarr.. wat susah2 jerr... sila pikir saploh kali sebelum nak terjah. ada banyak jerangkap samar.. mau kudung kaki tangan nanti kalo meletoppp...

my junior masa kat sekolah, mulanya dia minta resepi mee udang kat fesbuk, di sebabkan aku malas nak taip atau pun copy paste.. aku just bagi my blog address. maka bermula la episode dia melayan aku nyer blog. kalo ani jangkit dengan ke'poyo'an akak yang tahap tak bleh blah ni.. jangan salahkan akak okeh! hahahaa ni amaran dari kerajaan blog melakarsenyuman.

walaupun mahmood aku lari.. tak dapat di kesan kat mana.. tapi aku tetap sibuk maaa.. macam2 yang aku buat. masa pulak cepat nooorr berlalu. sedar2 dah doblas setengah... sedar2 sekali lagi dah lima setengah.. waahh tetiba aku jadi pekerja gemilang cemerlang lagi tembelang.. aku dok ngadap LN la... leka weeii.. lagi pun banyak sangat2 nak kena update. that why la..

petang.. balik keje.. wat2 rajin siram pokok.. hehehe.. kalo tak.. buke pintu, buka kasut dan esok pagi baru kuar semula.. sejak2 berkebun ni kannnnn.. semalam pak cik nan cakap cam nih.. ni yang susah2 tanam ni, buat apa? pi amik je kat kebun. see, dapat mandat penuh dari tuan pengusaha kebun. kiranya boleh wat cam kebun sendiri. ciyok, ciyok.

on sabtu last week pak cik nan offer ikan keli yang dia ternak tu.. tapi aku tanak.. kak norma pun tanak.. punya la sombong tahap gaban. dah orang offer.. terima jerr la.. mengada2 plak..

ni bukan sebab mengada2. tapi sebab ikan keli dia beso weeii.. hish tanak aarr.. di sebabkan aku ni comei.. maka ikan keli yang nak di masak pun haruslah comei2.. blaka. kecantikan tu penting.. kerana dirimu begitu berharga.. wakakaka..

pak cik nan cakap.. ikan keli wat chip sedap. ala2 french fries la tu.. uisshh.. tak tergamak den.. lagi pun memang tak leh aarr ikan keli beso2 nih.. tanak2. aku rasa.. yang ni entah berapa kali dah pak cik nan offer dia nyer ikan keli.

tak sabo dah nak tunggu ketibaan ramadhan. sangat2 teruja nak menyambut ramadhan. best ooo. next week aarr.. setakat ni.. belum beli lagi kurma. last week emran ada tanya aku pasal kurma. tengah hari tadi pun dia tanya lagi pasal kurma.

errmmm may be aku rasa tak yah beli.. nanti stock kurma yang pelbagai jenis dan rasa.. siap sedia di rumah ni. lagi pun rumah aku kan murah rezeki. rezeki jangan di tolak.. kan kan kan.. sebabnya.. nanti jadi banyak sangat2.. bukan kedekut okeh.. tapi memang dah lumrah alam cam tu.. untuk kitaorang bertiga, mmg tak abis makan... wait & see jerr la..

sorry beb.. u have to wait okeh.. becoz aku tak de la teruja sangat. bawak2 bersabo la.. ilek aarr, errmm aku lom tergamak lagi nak wat cam tu.. sebab aku masih menghormati. kalo aku boleh wat cam tu, hope orang lain pun boleh kan?

malam ni aku tak masak apa sebab tak rasa nak makan apa2. tak de selera.. idea pun tak de nak masak apa.. so.. biar jerr la.. esok2 jerr la..

terima kasih Ya Allah atas kurniaanMU kepada hambaMU ini...




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment