03 August 2010

macam nak blurr jerr

hari ni ada macam2 rasa.. perasaan yang bercampur gaul jadi 1. hari yang sangat2 bz.. macam2 hal.. kekadang boleh layan. kekadang rasa macam tak terlayan.. agak2 aarr. aarrgghh nasib la..

hari ni waktu break aku balik umah. memang tak de hati nak dok kat opis. sakit kepala jerr...

ni my lunch. bun kacang merah cicah dengan milo ais.
malam pulak.. aku wat project. tapi project ni mula lambat aarr dekat2 pukul 9pm. sebenarnya aku ada beberapa biji aplle yang aku rasa dah dekat sebulan kot tersimpan elok jerr tak wat apa2. so, sebelum dia rosak.. kena la wat sumting. tapi malas nak wat apple pie. so, terpikir nak wat cake. jarang ada orang nak wat apple cake. cari resepi pun, kalo dapat pun tak rasa macam menarik.

seperti biasa bila dah jumpe resepi.. aku adjust la ikut suka hati aku.. hahha... maka ni la hasilnya.. panas2 baru kuar dari oven
jom tengok bahan2 yang di guna pakai

3 biji apple hijau di buang kulit dan di hiris nipis
3/4 cawan minyak sayuran
1 cawan tepung naik sendiri
1 cawan icing sugar
2 sudu tepung naik sendiri*
1/2 sudu kecil cream of tar tar
1 sudu kecil baking powder
1/4 sudu kecil sodium carbonat
1 sudu kecil esen vanila
1/2 sudu kecil lemon esen
1 sudu kecil serbuk cinnamon
1 sudu kecil serbuk nutmeg
1/2 sudu kecil garam

kekdahnya
panaskan oven dgn suhu 170*C. alaskan pan 6inch. tak perlu letak butter/majerin/minyak keliling pan sebab pan ni tak melekat. cuma alaskan dengan gris paper jer 2 keping. gaul apple dgn 2 sudu tepung naik sendiri hingga sebati. ketepikan. dalam bekas lain, wisk minyak dan icing sugar hingga kembang dan bertukar jadi putih. masukkan kesemua bahan dan putarkan sebati. gaulkan hirisan apple ke dalam bekas dan tuang dalam pan. bako selama 30 minit atau sehingga masak. hiaskan ikut suka.

ni la hasilnya
gebu.. betul cake ni.. bau harum aarr. sebabnya bau cinnamon & nutmeg kalo bersatu memang best. macam biasa che norma tak sabo2 nak potong dan nak merasa. sebabnya sejak aku p0tong apple dia dok mengadap aku. dia memang tolong. tapi tolong tengok jerr..
aku nak simpan dalam freeze, tapi kak norma tak kasi sebab dia takut cake ni jadi tak gebu. atau pun jadi mampat. aku pun ikut la nasihat che norma tu.. tapi best aarr makan cake ni time suam2 gitu.. len kali boleh wat lagi ikut resepi ni...

thanks yee nadia kasi strawberry. len kali kasi lagi tau...

Mengusung rindu - Spin
Dalam hati ini ada namamu
Nama seorang insan yang aku rindu
Dalam diri ini ada sayangmu
Sayangnya dirimu tidak mengerti
Dalam senyum ini ada tangisan
Tangisan seorang insan terluka
Dalam jiwa ini ada pilunya
Pilu yang membuat aku menangis
Oh hibanya
Sayu hati sayu sekali
Melihat engkau berpimpin tangan
Dengan si dia
Sakit hati sakit sekali
Pabila cinta yang aku beri tak dihargai
Sungguh terhina
Letih tidak bermaya
Rasa terkilan bunga yang ku puja
Kini mekar harum di jambangan orang
Kau yang ku sayang
Aku yang gundah
Kalau tahu sakit begini
Tidak ku bermain cinta
Kalau tahu seksa begini
Tidak aku menyayangi mu
Pilu resah di hati ini
Mengusung rindu
Ku tak berdaya






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment