20 September 2010

pengantin mak andam

Hari ni, kitaorang pagi2 pakat2 gie butik pengantin. Mulanya achik nak kansel baju dia sebab dia nak pakai yang purple. Tapi last2 dia just tuko yang dia dah tempah, kaler kuning kepada kaler cream. Kebetulan, amirol pun ada sama.. so, boleh la wat percubaan.

Lama giler kitaorang kat situ.. al maklum la.. bawak orang yang cerewet ni.. sampai pening kapla tuan punya kedai dek kerana melayan aku nyer karenah. Pengantinnya tak de la apa sangat.. aku plak yang lebey.. wakakaka.. dari ke pelamin sampai la ke tempat makan, semuanya kena tuko.cam aku plak yang nak kawin... hhehe..

Lepas pada tu aku bawak mak, opah & syafiq round2 pekan. Nak cari barang skit. Achik plak dah gie dating ngan amirol. Sebelum balik umah aku gie beli barang2 dapo kat econsave. Aku memang suke membeli ikan kat situ sebab murah.. aku beli ikan pari 2 ekor, baru pat henget lebey.. hasilnya macam2 ikan aku borong sampai mak kata.. dah dah la tu.. hahha. Tapi ikan2 kat sini memang murah compare yang selalu aku beli kat kl nun.

Petang, dok diskas pasal syiling kat umah ni.. esok lusa tak de la Nampak besi2 cam nih...

Aku tatau ce mana nak cakap lagi dengan adikku yang sorang nih.. tak lekat kat umah. Umah ni jadi cam hotel dia jerr.. macam2 dah perkataan di gunakan tapi tak lut. Ada sekali tu, dia hilang pepagi buta lagi. Pergi mana tak cakap. Sampai petang tak balik2. Tak de sape yang tahu dia gie mana. Memang la dah beso... Kononnya aku nak marah, sebab dari pagi tak balik2. bila aku tepon tanya dia kat mana, dia cakap kat kelas, belajo fardu ain. Terus tak jadi nak marah. Kalo bagi tahu orang siang2 kan senang..

Kalo dia melepak kat surau tu.. sampai pukul 1am baru balik. Kalo ada usrah dgn budak2 tabliq tu tak per gak ada pengisian.. tapi just lepk jer.. tu yang tak bagus tu. Time ni, ada aku kat umah.. esok2 bila dia tinggal ngan mak.. kesian mak..







....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment