20 September 2010

under contruction

Hari ni, kerja2 pembinaan sedang bermula. Maka hall mak telah di kosongkan.. banyak giler guna besi. Yang dok ada tu dah banyak.. ni pulak, bertambah2 lagi.

Ni plak besi2 yang di pasang untuk gantung syiling. Berat giler syiling ni.. tebal gak sekeping...

Tapi ok la diaorang ni wat keje.. kira cepat gak la...

Ni plak masa lunch, wat sayur manis umbut kelapa. Sebenarnya aku dah lama dah tengok dok ada dalam vege storage mak.. mana dia dapat pun tatau. Terus jerr aku teringat pada king. Dia ada cakap nak makan umbut kelapa. Kalo dekat memang dah antar dah. Hahhaha. Tapi memang sedap.. manis. Aku rasa dah berpuluh tahun tak makan sayur umbut kelapa. Mulanya aku nak wat masak lemak putih. Tapi pah kata.. wat sayur air lagi sedap sebab terasa kuahnya manis umbut. Maka, aku pun ikut la ajaran sifu. Tapi hasilnya mmg marbeles.

hari ni pah tak berapa sihat sikit. Gara2 makan nasi goreng pagi tadi. Aku pun tatau.. terlebih makan sikit kot. Aku tengok berselera jerr dia makan.. ok la... tengah hari sikit tu.. dia dah start fenin.. sampai la kepetang terbaring jer... pah cakap.. ‘pah ni, bukan boleh makan sedap sikit’

Malam ni.. pah dinner dalam pukul 6 lebih. Lepas jerr maghrib dia dah tido. Pukul 10 lebih dia bangun... dia tanya kat aku, ‘dah siang ker? ‘ aku pun cakap la.. ‘along belum tido lagi pah, mana bleh siang’ bila pah dah bangun & segar.. maka.. banyak la citer dia..

Petang ni, bajet nak menyangkul kat belakang tu, tercapai. Hasilnya malam tu aku demam & muntah2. Masa wat keje tu, hujan gerimis sama.. that why la pening2. Makan pulak ikut dan jer.. sebabnya banyak kerja2 yang nak kena buat sebelum balik kl. Esok ada sehari jerr lagi.. then bila plak nak balik, aku pun tatau. May be raya haji kot balik semula..






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment