30 September 2010

pesal ngantok sangah nih!

prrgghhh berchenta nak gie keje pagi ni.. dah le sejuk. hujan lebat plak tu.

penat aarr ari ni.. banyak betul sumthing sumthing kena wat. banyak output aku hari ni.. segala macam jenis document telah berjaya di siapkan.

ni, my menu for berbuke hari ni.dim sum. aku wat version goreng. 1st time wat. sebenarnya nak wat sejak rabu lagi. dok tanya mr adi, ce mana tanak bagi terbuke kulit pastry masa goreng or kukus. kalo terbuke nanti, kan abis kuar segala intinya... tak ke haru tu.. tapi jawapannya.. dia memang tatau. dia tau makan jer.. tapi aku tak tanya micheal la pulak.. lupa..

resepi asal ambil kat sini, aku nyer version cam nih...

dampling pastry - beli ready made - setel

bahan untuk inti;
1/2 cawan udang segar yang telah di buang kulit di potong nipis
1/4 tauhu lembut di cincang halus
5 helai daun sup di cincang halus
1/2 sudu besar tepung jagung
1 biji bawang besar di cincang halus
1/4 sudu black pepper
garam secukup rasa
minyak untuk menggoreng

bahan pelekat
1 sudu tepung gandum
1 sudu air

kekdahnya
Udang di cincang halus-halus., kemudian masukkan di dalam mangkuk, gaul tauhu dgn sos tiram, daun sup, bawang, garam, tepung jagung dan black pepper, gaul sehingga sebati. ambil kulit dampling dan masukkan 1 sudu kecil di tengah kulit, lipat dua , lekatkan dengan sedikit bancuhan tepung jagung dan buat seperti bentuk kuntum bunga. Siap untuk di goreng.

resepi untuk sos cicah, tak de yer.. sebab aku cicah dangn mayonese + sos cili jerr.

ada makhluk skodeng aku malam ni...
nah amik kau.. dah tertangkap. mana la datangnya belalang kunyit beso2 cam ni tengah2 malam ni.. tapi yang ni bukan belalang pelesitkan? ce mana yeee.. rupanya belalang pelesit ni.. aku pun dah tak bera nak ingat.. jom jom tanya pak cik google.

cam ni ha...
uits.. tanak aarr citer bab2 ni.. dah la malam jumaat plak nih.. hish.. wat seram aku jerr

malam ni aku hangin dengan my lappy ni. slow giler. tah apa2 tah.. bikin gua sakit jewa jeerrr....

tangan dah mula sakit.. yerr la semalam main badminton tak hengat.. bukannya nak intro2 jerr dulu.. aku mulakan main dengan suhairi la semalam.. sampai kat opis tadi dia cakap kat aku 'lepas main ngan kak ina, sy pancit terus, tak leh dah nak main lagi' haaa... tu dia.. aku ada gak main lagi 2 game then baru balik.. malam ni sakit bahu segala... haaa sendiri mau ingat la...

ngantok aarrr tapi awal lagi nih.. jom jom tido..





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment