18 October 2010

just ok



ujan pagi ni. sejookk.. rasa malas nak gie opis.. becoz i'm tired.

celik mata aku dok pikir.. bila la aku nak menjahit langsir nih.. sentuh pun tak.. tempat dia pun tak berubah langsung dari hari yang bawak balik ke rumah tu.. sat lagi kalo wat last minute.. then kalo ada problem sikit.. mula la aku nak hangin.. hahhaha... ok ok.. balik dari KK aku akan siapkan.. wait n see tau.. pattern pun tatau lagi.. hehehe..

satu lg, aku rasa my measurement tape missing an action. macam tertinggal kat kg jer.. masa nak guna, baru la teringat mende alah tu tak de... padahal gie kedai2 yang seumpama tu.. rajin jerr lately ni.. becoz of nak beli barang2 achik.. lupa aarr..

hari ni rasa rindu aarr dengan fariza & hazrul.. tah bila2 la boleh jumpe..

pagi ni, aku tepon idris

aku: deris, sampai ati.. ina orang yang ke 100 tahu.. majok!
idris: sy datang tempat ina sekarang

kurang 5 minit idris dah muncul kat tempat aku.. menci aarr deris ni.. dia bagi tahu, kononnya dia nak kasi suprise kat aku masa kat KK nanti.. that why tanak bagi tahu aku awal2. tapi aku plak tahu dah... maklum la internet nyer server kat opis ni, laju weeiii...

rasa macam dah lama betul tak baking sumthing2.. best gak kan.. rasa macam dah lama tak wat roti. so, aku pun merayap serata tempat mencari roti yang bahan2nya dah ada kat umah. sebab aku malas nak kuar gie cari bahan2 walaupun kat jj...

akhirnya aku jumpe nih, cinnamon swirl raisin bread.

resepi asal amik kat sini. aku wat separuh jerr adunan ni..

tapi kena adjust sikit. sebab aku memang takut sangat2 dengan bahan2 cecair yang bakal di masukkan kedalam aduanan. becoz kalo dah lembek2 tu.. ce mana la nak menguli.. len la kalo ada BM. tak yah pk sumer tu.. campak jerr jadik.. aku terpk gak nak mengadakan BM. tapi wat roti pun setahun sekali.. so, tak yah nak ngade2. belum ada keperluan sebenarnya..

ni resepi & kekdah yang aku gunakan

bahan untuk roti
20ml susu UHT low fat
1/4 sudu kecil garam
1 biji kuning telur
2 sudu butter
2 cawan tepung roti
8gm dry yeast larut dalam 3 sudu besar air suam
1 sudu besar icing sugar - yang ni aku add sendiri

inti
1/4 cawan gula perang
2 sudu gula kastor
1/4 cawan kismis yang di rendam dengan air panas dan di toskan
3 sudu besar serbuk kulit kayu manis

kekdahnya
sama aarr macam kat sini. malas nak type.. cuma yang len nya.. separuh drp raisin tu.. aku masukkan dalam adunan roti dan sebahagian lagi.. untuk intinya. sebelum kuar jerr dari oven.. aku sapukan bahagian atas dengan lebihan putih telur.. kasi kilat.. baunya.. sangat lah harum... memang best dia nyer aromatherapy. ni la hasilnya...
malam ni, aku sangatlah rajinnya.. memang jarang jumpe di pasaran.. hehehe.. sementara nak tunggu masa rest untuk my bread dough, kedai dobi di buke. sampai kak norma tanya 'ina membasuh?, ko ni biar betul?' hehhe dia pun tak caya.. dah la senin.. tapi memang la.. sangat2 tak paham kenapa stock sampai penuh sebakul. padahal baru jerr last saturday mendobi.. musykil betul.

semalam.. panjang lebo berbual ngan kak norma.. malam ni sambung lagi.. never ending story. sorry to say, alasan tu, aku memang tak leh terima. kan aku dah cakap.. kalo nak bagi alasan.. biar yang canggih sikit. biar minda aku dapat mencerna dengan hadam... titik. aku pulak yang emo..

lagu ni, tak de kena mengena dengan yang hidup atau yang mati. cuma memang dah lama tak dengar lagu ni.. lagu zaman dulo2.. tetiba berkumandang pulak.. so, layanzzz

Angan-angan - Raja Ema

Angan-angan
Bila mencari pasangan
Yang bakal jadi pilihan
Si hartawan
Angan-angan
Jejaka pilihan hati
Punyai personaliti
Segak tinggi

Cari-cari
Tunggu-tunggu
Masih belum bertemu
Hari-hari
Yang berlalu
Meningkat usiamu
Pilih pasangan
Memang tak mudah
Asyik berangan
Tak jadi nyata

Angan-angan
Biarlah berbatasan
Jangan sampai penantian
Berpanjangan
Angan-angan
Hanya indah dikhayalan
Yang harus engkau hadapi
Kenyataan





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment