10 October 2010

Sampai Hati

pagi2 buta hari ni, buke kedai dobi.. mendung jerr cuaca pagi ni... tapi pagi jer.. then sampai ke petang panas terik.. pagi ni.. siap merumput kat depan halaman.. tak de la nampak semak.dekat sebulan tak buang anak2 rumput..

ni, our lunch hari ni...
masak lemak labu. sedap tu...

kerang rebus

ikan pekasam. yang ni kak norma bawa balik masa dia gie johor aritu.. antara product wadira. ikan pekasam ikan laut.. ermmm aku kureng berkenan.. hehhehe tapi not bad la.. may be aku dah tersangat la biasanya dengan ikan pekasam ikan sungai.. that why la kot..

rendang daging.. ari tu ada orang tu.. dia bagi tahu.. dia wat rendang daging... sedap plak tu.. then tak pelawa plak tu.. wat orang jeles jeles.. so.. kena tiru la hari ni.. memang ada uummmhhh...

ulam raja ni, pi rembat kat kebun pak cik nan.. banyak gak aarr daun2 yang kena rembat.. di samping daun2 yang lain. heheh

lepas makan.. maka.. episode tido pun bermula. ngantok weeiii ngantok.. tapi tidur ku terganggu becoz fiza sibuk tanya dia nak cari tempat mengurut. dia otw ke utm, bergayut dengan aku sampai polis angkat tangan kat dia.. mujur just angkat tangan jerr.. kalo suruh berhenti dan kuarkan segala bagai surat untuk di sign.. ha.. kan naya jerrr tu.... aku tak bersalah okeh.... sebab aku elok jerr landing... tak menganggu lalu lintas pong...

lepas dah tak larat dah nak landing.. aku rasa umah aku ni sunyi betul... rupanya ahli2 umah aku dah lesap... tinggal aku jerr sowang-sowang.. patut la pun sunyi.. jerrr

lama giler gie memborong langsir ngan angah.. pilih nyer pilih.. ok la.. dapat la langsir kaler purple.. cuma tinggal nak jahit jer... masa antar angah balik umah dia, pi langgar divider jalan.. hambik kau.. kesian jimmy luka berdarah.. tu aarr.. pikir lagi macam2 & tak focus..

malam ni, tengah aku dok layan blues.. aku dapat call dari im.. loorr dah ada kat kl rupanya.. pagi tadi dia balik sini. aku pun tatau la pulak bila dia nak balik kuching lagi.. padahal last week baru jerr dia balik sana. bila dia ajak aku melepak.. on jerr la.. becoz kalo aku dok umah ni.. ujan tak akan berhenti... lagipun lama giler aku tak jumpe dia.. ada la setahun lebih.. banyak arrr citer ngan im ni.. dia ni kelako & humble.. at least terhibur jugak ati aku..

tapi, balik umah.. rasa sedih tu bertandang lagi.. dalam kepala aku ni.. kejap jerr boleh lupa.. pesal aaarrr... entah la.. ok la.. ikut suka la.. buat jerr apa2 yang patut, asalkan bahagia.. suke ati,
suke ati, suke ati, suke ati!!! aaAAgrrRRRgggGGGhhhHHH

2 lagu ni memang sangat popular hari ni..

Sampai Hati - Spring

Tergamaknya dirimu menghiris hatiku
Tidakkah di hatimu punya perasaan
Sampainya hatimu meninggalkan aku
Di manakah janjimu yang setia

Betapa sepinya perjalanan hidup ini
Di kiri kananku penuh duri cintamu
Sampainya hatimu membiarkanku rindu
Kau terus menghilang tanpa berita

Entah mengapa rindu di hatiku masih di dada
Bukannya mudah nak kulupakan
Adakah tanda aku masih menyinta
Sedangkan engkau entah di mana

Hanya Tuhan yang mengerti hati dan perasaanku
Di tengah malam syahdu hatiku merindu
Sampai hati kau pergi tanpa pedulikanku lagi
Aku berdoa agar engkau bahgia

Biarlah aku abadikan cintaku yang setia...
Oh... kekasih
Segala kenangan menjadi rinduan
Cinta di hatiku seperti dulu




Tak suka tak apa - Screen

Jikalau Orang Tak Suka Tak Apa
Tapi Janganlah Kau Mengata
Sudah Menjadi Adat Di Dunia
Ada Rupa dan Berharta Orang Suka

Jikalau Orang Tak Suka Tak Apa
Biarlah ku Mengundur Diri
Mungkin Kau Rasa aku Tak Sepadan
Dengan Dirimu

ku Sedar Diri Ini
aku Hanyalah Insan Biasa
Tapi aku Ada Harga Diri

Walaupun Terguris Hati Ini
Hingga Menitis Air Mata
Namun Semuanya Tak Bererti
Bagimu

Waktu Orang Suka Semuanya Indah
Waktu Dah Tak Suka Oh Ada-ada Saja
Sukarnya Nak ku Temui
Cinta Yang Sejati dan Bahagia

Jikalau Orang Tak Suka Tak Apa
Tuhan Masih Menyayangiku
Moga Suatu Hari Akan Tiba
Jodoh Buatku Dengan Insan
Yang Ikhlas Cintanya







....from kekwa22 with love....

2 comments: