28 November 2010

aku tetap aku

pagi ni, celik jerr mata dah aku siap2 gi giant.. cari barang2 keperluan. maklom la lepas raya aji, mana ada dapo berasap.. jalan2 kat giant blues.. konon nak beli sau jerr barang, dah jadi banyak.. standard la...

buah delima.. lama betol tak makan buah ni.. tu yang masa nampak kat giant tadi, terus jerr ambil sebiji..bila dah buke macam ni.. teringat palah kalo nak di umpamakan...

bibir merekah bak delima... pehh.. aku nengok tak de kena mengena langsung..

masa form 3, cikgu othman.. cikgu yang best n aku suke sangat2 cikgu ni.. dia cakap sumer2 tu nak sedapkan ati orang pompuan jerr... contoh;

hitam manis... tak de la nak kata hitam legam.. kecik ati plak orang pompuan..

pipi pauh di layang... ppeegghhh cakap jerr pipi tembam.. setel... pauh la pulak.. pauh tu a.k.a buah pelam.

betis bagai bunting padi... yorr la tu... bunting padi.. cakap jerr betis beso... senang.. nanti sesapa yang tak pernah tengok bunting padi.. tak leh nak imagine.. pulak.. tapi aku tak heran dah.. bab2 padi ni..

bibir merekah bak delima.. rasa macam tak de kena mengena.. cakap jerr bibir kering... buah delima merekah ke? tah aarr.. kelit dia merekah kerr isi dia merekah or biji dia merekah.. aku pun tak pasti.. yang aku beli ni.. elok jerr... buah durian.. kalo simpan lama2 kulit dia merekah.. isi buah dia pun masuk hangin.. then rasa pun tak sedap jadinya..

hidung bak seludang... errr ada plak seludang.. jenoh nk pk seludang tu apa... tapi tak yah tanya pak cik google pun aku tau ape itu seludang.. pi check kat pokok kelapa.. biasa dalam satu tandan kelapa ada beberapa biji.. dekat tandan tu.. ada le seludang.. satu seludang setiap satu tandan.. bayang kan lah kalo orang kata idong ko macm seludang.. yang macam kat tandan kelapa.. hahaha

apa la.. yang aku merapu nih.. heheh.. lama tak merapu macam ni..

walau apa pun rupa paras yang di kurniakan terimalah seadanya...

tengah hari ni aku gie kenduri athirah kat dewan kompleks sukan desa tasik.. ramai jugak orang.. meriah.

malam tadi aku nengok citer ni ngan enche affa. lama betul aku tak nengok wayang...
Aku tetap aku - Shima

Aku tetap di sisimu selalu
Di dalam susah di dalam senang
Aku tetap menyayangi dirimu
Begitulah peganganku
Biar apapun yang melanda
Aku tetap diriku bagai dulu

Aku tetap insan yang kau kenali
Kasihku tidak berbelah bagi
Aku tetap memberi yang termampu
Sepenuh jiwa ragaku
Tiada yang lebih bahagia
Bila aku melihat kau gembira

Di... duga diuji
Tiada sekali kali aku mengalah
Berundur pergi
Biar... apa terjadi ku tetap
Percaya...
Kasih padamu kasih yang satu
Ku tetap aku

Tak inginku melihat kau derita
Tak sanggup aku merasakannya
Biar hebat dugaan yang mencabar
Aku tidak pernah gentar
Oh... oh... oh...

Shima - Aku Tetap Aku.mp3




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment