27 March 2011

khabar gumbira

bangun jerr tido dah rasa penat. memang bajet tak gie tasik pagi ni.. tak larat maa. sebabnya dah plan ngan angah nak g soping ke sogo.

kalo rang dok bz prepare bfast.. orang2 kat dalam umah ni.. bz menyediakan lunch. pukul 10 lebih jerr dah siap masak sumer ni..

kangkung goreng
ikan terubuk goreng
ikan cencaru sumbat
nak wat ikan cencaru sumbat?

bahannya
2 ekor ikan cencaru di bersihkan dan di belah belakang
2cm kunyit
2 biji cili merah
1 biji bawang besar
2 helai daun kunyit
sedikit air perahan asam jawa
garam secukup rasa
sedikit minyak

cam ni kekdahnya
tumbuk hancur kunyit, bawang dan cili. masukkan garam dan perahan air asam jawa. kacau sebati. sumbatkan campuran yang di tumbuk kedalam ikan dan bungkus dengan daun kunyit. panaskan minyak dan masukkan ikan. biarkan sehingga masak. hidangkan.

best ooooo gie soping.. banyak yang aku borong. memang banyak yang habis. tapi reasonable. aku dapat apa yang aku nak cari. yang tak cari pun dapat. hehehhee.. bukan sengaja terrrrrrr. ada gak yang di cari tak dapat. huhuhuhu..

apa lagi yerr yang tak ada.. untuk aku nyer majlis ni.. errmm kad jemputan jerr yang lom wat. bila la nak siap, aku pun tataw. target date second week april mesti siap. paling penting borang permohonan nikah belum submit lagi. huuhu.. adooiiii ce mana ni....

malam ni, aku dah siapkan sumer bab2 yang berkaitan dengan langsir. settle 100%. dah masuk plastik n dah siap tolak ketepi untuk di bawa balik ke kampung hujung minggu ni. misi balik kampung kali ni ialah... 'mari pujuk adik beramai2' sebab sumer adik2 aku panggil balik.

wah.. mak hepi betul dengan berita gembira ni. bukan main lagi... al maklom leeeeeeee.. aku pun hepi gak.. tumpang sekaki. lalalalalaa



....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. hehehehehehehehehehe............
    :p

    p/s: nk kad kawen..kui3.. :p

    -maksu-

    ReplyDelete