01 March 2011

meh nak ajo

hari ni ada visitor dari belgium.. hensem2 plak tu... baru la best sikit.. semangat sikit nak join line tour.. eeeccceehhh!! kalo tak, biasanya datang yang eerr bukannya tua.. tapi dah berusia skett... wakakak... tak berapa nak hensem.. hari ni jerr hensem2 belaka...

adoooiiii bizinya... bizi dengan segala jenis urusan...
urusan2 diri sendiri
urusan2 keje
urusan2 kehidupan sekarang
urusan2 kehidupan akan datang
esok2 lagi le bertambah segala urusan...

aarrgghhh.. manyak tuuuu sampai letih2 kepala den ni.. memikiokan

malam ni, layan citer nih.. errmm not bad.
memang puas ati sebab gambonya menarik.. errrr best2.. len kali donlotlah movi yang blue-ray nyer tuan2 dan puan2.. adik2 serta abang2.. errrr akak2 tak berapa nak masuk senarai.. sebab spesis akak2 yang ada kelebihan mendonlot ni.. tak berapa ramai compare to abang2. aku? hehehe aku ni, special sket.. hehehhee... citer nih, walaupun lambat nak siap sebab saiz beso. tapi hasilnya.. memang best... ni, kalo nengok kat tv led enche affa.. sure lagi marbeles...

tapi kan.. kat skrin pc aku ni... pun not bad.. speaker aku pun bagus gak kannnnnnn... hahahha nak sedapkan ati jerr nih...

err.. alamak lupa lee.. nak wat tutorial how to donlot... ala.. sumer dah taw ce mana.. tapi ada gak yang tatau kan... so.. sharing is caring.. hehhehe.. sesama le kite mendonlot dan kearah peningkatan bil letrik dan jimat duit g tengok wayang... errr bil stremyx dah fix.. tak meningkat.. hehehee

kekdah mendonlot yang aku guna ada manyakkk. mengikut tempat di mana aku nak donlot. tapi aku ni pendonlot amatur jerrr.. tak de la hebat cam emran tuuuuuuuuu...

kekdah 1.. donlot jerr terus.. save as jerr
kekdah 2.. donlot guna rapidshare atau megaupload.. tapi leceh skit. sebab kena donlot satu file jerr dalam satu masa.. biasa la free.. kannnnnn kalo nak donlot banyak2 sekali.. bayo aarrr..... cara nak donlot.. ikut jerr arahan...

kekdah ke 3 adalah guna IDM. bagus2 guna ni... sama jerr cam direct donlot.. tapi kalo direct donlot, kalo putus.. tak bisa di sambung.. tapi kalo guna IDM bisa di sambung dongggggg. so, istall le IDM bersama2 dengan FlashGot.

kekdah ke 3 adalah torrent. ni.. aku dok guna skrang ni.. le

dah try donlot k-torrent.. tapi tak berani nak install. rasa macam pelik jerr sw yang aku donlot ni.. may be link yang aku dapat tu bukan dari trusted web... eerr atau pun aku yang tak trust.. whateverlah... aku ni fobia skit bab2 ni.. sebab biasanya manyakkkkkkkk virus2 kat belakang2 sw cam2 gini.. sebab dah pernah kena sekali.. then taubat maaaaaaa. tapi.. aku rasa sama jerr kot kekdahnya.. sebab dah namanya torrent.

torrent plak ada manyak jenis.. ada bittorrent, torrentreactor dan manyakkkkkkkkkk lagi le.. tanya le pakcik google. orang2 kat mesia ni pun ada torrent. contohnya torrent.jiwang.cc kiranya sesemua tu..satu kuarga la... tu

cara2nya ialah...

gie kat sini untuk donlot utorrent n install tanpa was-was. kalo was-was sila berhenti setakat ini. sekian harap maklom.bila dah siap install sumer.. boleh le cari web2 yang menyediakan link2 torrent. biasanya aku cari movie or buku2 yang aku nak jee la... web yang aku guna regularly ialah... jeng jeng jeng
piratebay - pirate? aku? hishhh...
isohunt - web ni.. aku guna sejak tahun 2005 lagi.. err macam2 ada
monova - aku jarang guna hat nih

cumanya kat web2 sebegini.. ada iklan2 yang aku tak berkenan langsung.. tapi... nak wat ce manakan... abaikan jerr la..

d-addict - kalo nak donlot citer korea, china & jepun ni le tempatnya
soompi - ni pun utk citer korea, china & jepun. kalo nak yang latest.. sila amik kat sini yerr...

contoh nak donlot cam nih... kite guna piratebay yer.. adik2.. kengkawan sumer...contoh nak donlot citer legend of the seeker... maka dapat le screen cam nihtgok kat column SE.. kalo kat situ 0, sila abaikan.. kalo donlot hat tu.. tak tau zaman bila boleh siap.. so.. cari la nilai SE yang banyak.. lagi banyak lagi bagussssss.. cepat le siap file yang kita nak donlot...

click kat title.. then screen akan tuko cam nih...click kat donlot this torrent & savekan dalam folder yang seswai..

open utorrent yang install.. add file yang kita dah save tadi...

then... masa untuk menungguuuuuuuuuuuuuuuuu
kalo rasa2 tak sabo...tak yah le...

ni skrin aku untuk malam ni...
ada yang slow ada yang laju dan ad yang tak gerak langsung... tapi dah lumrah alam dia cam tu.. layan jerr la..

langkah seterusnya...tunggu la hingga dia siap menoren. jangka masa nak siap tu.. bergantung pada keadaan.. kena sabo le.. paling laju setakat ni.. aku biasa donlot 1 movie yang saiznya 1.2gig, 2 jam. paling lama.. eerrr... berhari2 le kena tunggu bergantung pada seeder..

apa2 yang kita donlot, hanya boleh function selepas 100% complete. lepas dah complete.. biarkan la kat pc.. jangan remove dulu.. tolong le.. orang len plak... nak donlot mende yang sama. sebab file yang kite donlot yang complete tu tadi dah di tolong oleh orang2 len.. kalo sumer orang selfish.. tak de langsung seeder, kita nyer file pun tak akan complete. sharing is caring.. lagipun kan ada lagi file yang lom abis...

kalo nak cari majalah2, movie2 or buku2 kat mesia ni... cari kat jiwang

aku cume ajo how to donlot.. jerr... pls manage yourself dari donlot mende2 yang tak sepatutnya yer.... donlotlah mende2 yang patut2 jerr...

semasa sessi menoren ni.. pc jadi slow skit...

kalo nak tau dengan lebih detail.. baca kat sini... jangan malas2

kalo nak donlot lagu.. cari kat 4shared jerr

yang aku tak pass nak donlot guna limewire.. tak expert. lagi pun tak minat sama hehehehe...
sebabnya... pernah sumone ajo ce mana nak berlimewire.. tapi tak teruja nak mempraktikkannya...

tapi kan.. aku memang nak layan citer ni kalo ada masa terluang.. KRU film
sebab.... sedetik lebih

sedetik lebih - Anuar Zain

Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu





sedetikkkk lebih..

....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. cik kekwa nak beralih dr kelas masak ke kelas I.T ke? alwayz support dr belakang

    ReplyDelete
  2. eerrrr
    just sharing jerrr...
    mana taw esok2 bleh la take over
    kan kan kan

    ReplyDelete