02 March 2011

walaupun tak kembong sangat.....

hari ni, navy plak datang.. hope jadik la dia nak amik radio. kalo tak radio pun.. battery ke.. err antenna pun tak perr...

mudah2an.. dapat le project ngan Egypt ni.. lumayan weeiiiiiiiiiii

tetiba rasa stress...
tah aarrr...
rasa macam hari makin hampir.. tapi banyak sangat2 mende yang tak ready. dan tak wat apa2 pun.... macam2 benda nak di buat..

tolong2..

errr tak de sape nak nolong... huhuhuhuu... nak suruh angah tolong.. err.. dia mmg kaki bangku. achik plak... tetiap minggu balik kg.. mana le dia nak tolong.. tapi bagus aarr dia balik kg tetiap minggu.. tak de la mak sunyi dok sorang2. anak2 bujang mak tu bukannya selalu balik on weekend.. kekadang tak balik langsung.. biasanya diaorang tu balik on weekday. biasa la kan sebab dah keje syif memang le cenggitu..

penin aarrr... rasa macam banyak sangat barang2 kat dalam bilik aku nih.. aarrgghhh... tak tahu nak susun ce mana lagi dah..tu pun masih ada lagi barang2 yang tak diadakan lagi...

banyak mende yang perlu di jahit. konon nak jahit malam2 tapi pukul 10 lebih jerr.. aku dah lena diulit intan.. settle... satu keje pun tak menjadi. sebelum2 tu.. dok bz2 kat dapo atau pun belek2 paper or sembang2 atau teman kak norma makan.. esok2 mesti aku rindu saat2 tu..

alhamdulillah.. hari ni.. aku dapat 'sumthing' yang aku tunggu2 selama ni...

menu untuk malam nih.. sempena dok doa2 dapat project dari egypt... maka.. terhasillah roti egypt. wakakka...
resepi amik kat sini yerr. aku tak de la nak wat banyak2 macam ni... just wat 1/2 adunan jerr... makna kata sumernya dikurangkan separuh. sebab yang nak makannya 3 orang je........

Bahan-bahan ( 10 org makan )

* 2 sudu besar mentega

* 2 sudu besar minyak masak

* 2 sudu besar gula

* 300 ml air suam

* 6 g yis

* 500g tpg gandum


Cara-cara

1. mentega, minyak dan gula dibancuh dengan air suam

2. tepung di gaul dengan yis

3. Kemudian campur semua bahan dan uli hingga licin dan kental

4. perap selama 1jam dalam beg plastik yang tertutup atau bekas yang tertutup

5. Uli semula dan buat bulat2 dalam 18 biji

6. Canai nipis lebih kurang 0.4 cm

7. panaskan minyak dan goreng sebiji2, tunggu hingga roti kembung dulu baru terbalikkan.

8. Sedap dimakan bersama kari ayam dan daging


lihatlah dunya.. how gebu my roti arab ni..
walaupun tak kembong sangat.. err cukuplah kembong sikit2... tetapi.. sangatlah lembut sedap. tengkiu yerr pada sape2 yang share roti ni.. next time aku nak wat versi bako plak.. then kita tunggu hasilnya...

aku malas nak wat kari atau yang sewaktu dengannya untuk di cicah. yang aku rajin hanya wat kuah sardin jer...

next time.. harus di buat lagi yer.. makan suam2.. enak sungguh
boleh wat lagi len kali.. tapi kuahnya tuko ngan kuah kuzi.. perrgghhh kau... sure lagi bertambah2 marbelesnya...


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment