06 April 2011

jom beli saham bank rakyat

lama betul hari ni aku bertapa kat bank rakyat.. tapi memang berbaloi la... sebab dapat apa yang di impikan...punya la ramai orang. aku & the gang pun sanggup meramaikan lagi bilangan orang kat bank rakyat tu.. hari ni, hari ke dua.... al maklumlah... ni le peluang yang ada.. esok2 tatau masih ada peluang ataupun tak. satu lagi sebab rasanya dah bertahun2 di tutup.. baru semalam di buke semula.. maka ramailah orang berpusu2
puncanya pagi tadi aku dapat email berkenaan dengan saham bank rakyat dari group2 aku... saham bank rakyat telah di buka pada orang ramai sejak semalam. minumum boleh beli adalah rm500 dan maximum boleh beli rm500. makna kata, hanya 500 henget jerr yang boleh... boleh le top up mana2 yang patut. sesapa yang nak buke beli saham.. sila gie bersempit2 ke bank rakyat yerr.. selagi quota belum penuh.

apa yang bestnya saham bank rakyat nih... sebabnya dividennya 15%. sila baca kat sini. that why la ramai yang nak grab this opportunity. bagus la.. dia wat maximum 500 henget. merasa la orang2 macam aku ni nak menambah or yang nak memulakan pelaburan. sebabnya kalo orang kaya2 yang banyak duit tu beli, sure beli beratus ribu.. mana le sempat orang2 yang tak berapa nak kaya ni membeli.. weeiii silap2 aku pun kaya apa... duit kat bank tu.. sumer aku punya tau... tapi kena tolak dulu la duit2 orang.. balance dia.. baru aku punya.. hehehe

apa la aku merepek ni.. heheh.. lama dah tak merapu cam ni.. di sebabkan lama giler kat bank.. sampai officer yang dok jaga borang tu dah boleh geng. al maklum la.. dia pun peramah. siap dia citer lagi yang orang yang sepatutnya dok kat situ cuti. tapi memang dia sabo betul dengan karenah pelanggan. siap declare dia single lagi walaupun tahun ni nak pencen dah. tapi kalo tengok rupa dia.. memang tak sangka pun dia dah nak pencen sebab nampak younger. siap ber'kau' n 'aku' lagi dgn kitaorng. may be sebab dia ni mudah senyum dan kelako giler... sangat2 kelako...

lama dah aku tak bz2 cam hari ni.. huhuhuhu tulun tulun...

ada masalah la pulak... nak kena study banyak mende... susah weeiiii.. sape nak tulun ni... dah la bz bab2 len dah bertambah bab len dan di ikuti dengan satu lagi bab lagi... huhuu banyaknya bab2 yang nak kena cover ni... dan dan ni la plak....

pelik betul dengan perangai orang ni... tolong la weeiii... pls stop it... aku tak kaco ko, ko jangan kaco aku. pi wat keje masing2 okeh!.

"Hindarilah sifat dengki kerana ia akan memakan amalan kamu sebagaimana api memakan kayu yang kering." (HR Bukhari dan Muslim)

Betapa indahnya hidup yang Allah swt anugerahkan buat hamba-hambaNya yang beriman kerana tidak ada satu gerakan hati dan fizikal pun yang berakhir dengan sia-sia. Semuanya bermakna.

Sungguh rugi mereka yang tidak mampu memahami indahnya hidup dalam persaudaraan iman.

1. Ada kebencian dalam hati.

2. Ada permusuhan dalam diri.

3. Ada dengki yang tiba-tiba mendominasi.

Ada Pembangkangan Di Sebalik Dengki

Jika diteliti sekilas lalu, dengki menunjukkan wujudnya ketidakberesan antara seseorang dengan orang-orang tertentu.





....from kekwa22 with love....

1 comment: