19 April 2011

limitless

kemas weeiii kemas.. jangan malas2

ni, soklan achik wat aku stress... rasa macam nak cepuk jerrr laju2..

walaupun aku taw apa maksudnya.. tapi sungguh tak bleh blah nyer soklan... kan dah terang2 telur 175g.... boleh tanya lagi berapa bijik... adoooiiii .. tapi kalo pikir logicnya.. kebanyakkan kuih kira telur tu biji-biji.. jarang nak jumpe gram2 ni.. timbang jerr la... kalo sebiji telur, beratnya 175g, kira settle. kalo 10 biji telur baru 17gg, layan jerr la... telur puyuh la tapinya...

yang air pulak 113g, biasakan air ml jerr.. kalo nak wat 2 aduanan, kekadang dapat le liter.. tetiba guna gram, dia dah confuse..

sebenarnya... achik nak suruh aku bagi tahu kalo dia sukat guna cawan, banyak mana.. tu sebenarnya maksud air 113g byak mana dan 140g minyak tu kalo letak dalam cawan, berapa banyak.. sebab dia tak ada penimbang.. biasa la.. baru2 kahwin mana nak ada mende2 cam tu.. basic2 jerr ada..

ni, dinner malam ni.. spaghetti. enche affa request. lagi pun lama jugak la aku tak wat spaghetti. so, layan jerr la. bukan susah pun.. campak2 jerr... menjadi la
.
malam ni, aku gie tengok citer ni...
jadi hebat dgn nzt. untuk mendapat kuasa, wang ringgit, orang sanggup buat apa saja.... tapi filem ni mengajak kita berfikir untuk majukan diri. gunalah kekdah yang sewajarnya dan di berkati. semoga hasil yang kita dapat akan menjadi berkat. aku suke teknik filem ni.. rasa macam aku plak melalui lorong2 kaki lima, dalam cab, train station... gambar laju membuatkan macam filem 3D dan kita akan merasakan kita yang bergerak... memang menarik sgt....

tapi kan.. eddie (Bradley Cooper) ni.. hensem


....from kekwa22 with love....

4 comments:

  1. yeah..tu dia...achik dah beli muffin segera kat bagus hat 500g...hahahaha...soklan yang sama dulu sudah kuar lagi.....

    ReplyDelete
  2. haaa..... taw pun...

    sesapa lagi ada pengalaman... sila angkat tangan

    ReplyDelete
  3. errrr.....

    apa la cikgu ni.....malu la kita....hik..hik..hik

    ReplyDelete