09 April 2012

meriah betoii

last weekend, rasanya weekend yang paling panjang sekali... meriah sungguh umah aku.... jumaat malam, mak & kak ngah sekeluarga sampai bersama2 dengan acik sekeluarga serta pah salak. sesemuanya sedara mara enche affa. meriah sungguh rumah kami....

tapi tu la... aku ni bukan cergas sangat.... tak dapat la nak melayan tetamu sepenuhnya.. kesian diaorang... dah la sesekali datang.. kena layan diri plak... ermmm tapi tu la.. nak wat ce mana... keadaan tak mengizinkan... terimalah seadanya.. Insya Allah.. dah tak lama dah... next month, lagi la meriah dengan kehadiran 'adik'. armand pun dah tak sabar dah nak nengok 'adik' dia.

armand memang ler suke kalo ramai2 datang umah.. cukuplah dia berdua dengan abang azim.. rasa macam 10 orang dah... errmmm bila adik dah besar.. join diaorang... nanti tatau la ce mana... tapi time tu, diaorang dah beso. ok la sket kot.... errmmm.. menurut doktor2 yang check up aku.. Insya Allah 'adik' pun boy juge... kalo balik ipoh, semua boy. kalo balik umah mak.. ada geng ngan firas.

diaorang datang sempena nak gie kenduri kat shah alam. tapi aku tak gie pun.. enche affa gie kenduri bukan gie kenduri, tapi gie 'bekerja' kat umah boss dia. aku gie kenduri umah eb dan hanya armand jerr yang ngikut diaorang gie shah alam.

malam plak.. enche affa bawak gie makan kat restoran arab... port baru tu...... hehhehe... best2 marbeles... kalo aku sihat walafiat dan tak batuk.. memang aku makan tak hengat dunia punya.... hhahahhah

jom jom cuci2 mata....

ni menu, boleh pilih mana yang berkenan di hati
orange juice
biasa kalo kedai len.. gelas kecik jerr.... memang best dia nyer juice

carrot juice
ni, pun marbeles... pekat.. likat

lamb kabsa
nyum nyum... sedapnya lamb dia... aku bantai 3 ketoi.. hahahha... lembut gilerr... terasa rempah ratusnya...

mix grill
ni.. sesemua ada... ada lamb & chicken grill. marbeles weiiiiiiiiii. sedap ni meratah.. lenkali nak order ni jerr... hehehehe

chicken mandey
nasi mandey dia best... ayam pun best.. tataw la berapa lama perap ayam ni.. sampai rempah ratusnya masih terasa...

kuah untuh nasi...

chicken soup
chicken soup ni.. memang best.. pekat dan likat. sedap weeeiii

moral of the story.. semua nyer sedap... kalo aku tak pregnant... memang aku makan sampai lebam.. wakakkak


....from kekwa22 with love....
“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment